29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 0:50 (GMT) 0:50 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
واکنش گمرک به خبر دپوی نهاده دامی در اسکله‌های کشور
شنبه 2 مرداد ساعت 22:47
واکنش گمرک به خبر دپوی نهاده دامی در اسکله‌های کشور
مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه کالاهای اساسی در کوتاه‌ترین زمان از گمرک بوشهر ترخیص می‌شود گفت: نهاده‌های دامی تاکنون از گمرکات استان بوشهر ترخیص نشده است و اکنون هیچ‌گونه نهاده‌های دامی در گمرک بوشهر وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، در پی انتشار خبری با عنوان «تسریع در توزیع نهاده‌های وارداتی بندر بوشهر» از قول ذبیح‌الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که بین ۳ تا ۶ میلیون تن نهاده دامی و طیور در اسکله‌های جنوب کشور از جمله سه میلیون تن در استان بوشهر دپو شده است بهروز قره‌بیگی مدیرکل گمرک بوشهر در پاسخ به این خبر اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه نهاده‌های دامی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص نشده است.

مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: اکنون هیچ‌گونه نهاده‌های دامی در گمرک بوشهر وجود ندارد و این کالا از طریق سایر استان‌های کشور ترخیص می‌شود و در مجموع نهاده‌های دامی با توجه به شرایط و زیرساخت‌های لازم از طریق گمرک بوشهر ترخیص نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه "امسال تاکنون ۴۶ هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده و یا در حال ترخیص است" خاطرنشان کرد: برنج، حبوبات، چای، لاستیک خودرو، روغن و تجهیزات کشاورزی از جمله کالاهای ترخیص‌شده است و در این راستا ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج در منطقه ویژه ۲ بوشهر در حال ترخیص است.

قره‌بیگی به صادرات کالا در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت شش هزار و ۴۷۱ هزار تن کالا به‌ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار با ۳۱ هزار و ۳۰۰ اظهارنامه گمرکی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش صادرات کالای غیرنفتی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۱۰۶ هزار تن کالا به‌ارزش ۲۱۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

انتهای خبر/10509/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار