25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 23:30 (GMT) 23:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سفارت آلمان برای دسترسی راحت افغان‌ها به فرودگاه کابل منتقل شد
پنجشنبه 28 مرداد ساعت 3:6
سفارت آلمان برای دسترسی راحت افغان‌ها به فرودگاه کابل منتقل شد
وزیر امور خارجه آلمان وضعیت فرودگاه کابل را بسیار آشفته خواند و از انتقال سفارتخانه این کشور به فرودگاه کابل خبر داد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از نووستی، هایکو ماس گفت: سه روز پس از تصرف افغانستان به‌وسیله طالبان هرج و مرج همچنان بر فراز فرودگاه بین‌المللی کابل حاکم است.

وی افزود: کمیته بحران‌های وابسته به دولت در حال بررسی تخلیه افرادی است که مایل به خروج از افغانستان هستند. با وجود این، وضعیت در مجاورت فرودگاه کابل تا حدی بی‌نظم و توأم با هرج و مرج است و تعداد پروازهای ورودی‌ فرودگاه کاهش یافت.

وزیر امور خارجه آلمان عنوان کرد: طبق اطلاعات ما، صدها و حتی هزاران نفر در نزدیکی این فرودگاه جمع می‌شوند و هر از گاهی اوضاع به خشونت می‌گراید.

ماس با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر با هواپیماهای نیروی هوایی آلمان، افغانستان را ترک کرده‌اند، گفت: برلین می‌خواهد تا جایی‌که ممکن است تعداد بیشتری از مردم را از افغانستان خارج کند و برای ارسال دو فروند هواپیمای آلمانی دیگر به فرودگاه کابل برنامه‌ریزی شده است.

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه سفارت این کشور پس از تسلط طالبان بر پایتخت افغانستان به فرودگاه کابل منتقل شد، گفت: هنوز ضمانت‌های امنیتی قابل مطمئن نداریم که طالبان به کارگران افغان اجازه دسترسی رایگان به سفارت را بدهد.

انتهای پیام/۴۰۳۳/

انتهای خبر/10770/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار