29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 10:48 (GMT) 10:48 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سوریه درصدد شکست ایران است/ تیم ملی شرایط نگران‌کننده‌ای دارد
پنجشنبه 4 شهریور ساعت 9:15
سوریه درصدد شکست ایران است/ تیم ملی شرایط نگران‌کننده‌ای دارد
پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: سوریه به دنبال آن خواهد بود تا در ورزشگاه آزادی دروازه‌اش باز نشود و به پیروزی دست یابد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در مرحله نهایی گزینشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدون حضور دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان، سرمربی و مربی تیم ملی آغاز می‌شود. یوزهای ایرانی در گام نخست در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه خواهند رفت و با توجه به نمایش حریف عربی در مرحله قبلی، دیدار آسانی در انتظار ملی‌پوشان کشورمان نخواهد بود.

نگران شرایط تیم ملی هستم

ابراهیم میرزاپور با ابراز نگرانی از وضعیت تیم ملی در فاصله یک هفته تا دیدار با سوریه به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: حضور اسکوچیچ و هاشمیان در قرنطینه نگران‌کننده است. تمرینات رقبا آغاز شده و بازیکنان داخلی دعوت‌شده به خاطر شروع نشدن تمرینات تیم‌های باشگاهی، تنها یک هفته فرصت دارند تا به آمادگی خوبی برسند و طبیعتاً این زمان کافی نیست. بالاجبار باید به لژیونرها اعتماد کرد چون در مسابقات باشگاهی حاضر هستند و می‌توانند به داد تیم ملی برسند. بازی‌های حساسی در انتظار تیم ملی خواهد بود و معمولاً بازی‌های اول حساس‌ترین مسابقات به شمار می‌رود. به همین خاطر دیدار با سوریه و پس از آن عراق اهمیت زیادی در صعود تیم ملی به جام جهانی قطر خواهد بود. امیدوارم با کسب پیروزی در گام نخست با امید بیشتری گام برداریم.

سوریه به دو بازیکن متکی نیست

وی غیبت عمر السومه و خالد المبیض را در ترکیب سوریه اتفاق مهمی ندانست و بیان کرد: حریف عربی بدون شک به دو بازیکن متکی نیست و با توجه به حضور تعدادی از بازیکنان این کشور در تیم‌های باشگاهی مطرح آسیا، بدون شک در غیاب این نفرات جایگزین‌های مناسبی برای السومه و المبیض پیدا می‌شوند و جای خالی آنها آنچنان حس نمی‌شود. تیم ملی کشورمان هم از احسان حاج‌صفی و مرتضی پورعلی گنجی نمی‌تواند استفاده کند و بدون شک بازیکنان آماده‌ای داریم تا به جای آنها وارد زمین شوند. قطعاً سطح فوتبال ایران بالاتر از سوریه است اما این تیم عربی در غیاب دو بازیکن با مشکل مواجه نمی‌شود.

اعتماد فدراسیون فوتبال سوریه به محروس

پیشکسوت تیم ملی فوتبال حضور نزار محروس روی نیمکت سوریه به جای نبیل معلول را که استعفا کرده بود، نگاه فدراسیون فوتبال این کشور دانست و گفت: این اعتماد به‌واسطه تجربه این مربی بوده و حتماً او بهترین گزینه برای تیم ملی این کشور به شمار می‌رفته است. او تصمیمی معقول گرفته و بازی دوستانه تیمش را با الجزایر پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد تا برنامه‌های تاکتیکی مدنظرش لو نرود. البته که سطح فوتبال ایران فراتر از آسیا بوده و از آنجایی که سوریه از مسیر آسان‌تری به مرحله نهایی انتخابی صعود کرده، در صورت دست‌کم نگرفتن این حریف برتری نصیب شاگردان اسکوچیچ می‌شود. فراموش نکنیم سوریه در صدد کسب پیروزی در گام نخست است.

بازی با سوریه گره نخورد

وی با تأکید بر این موضوع که دو شکست سنگین سوریه در بازی‌های تدارکاتی اخیر را نباید دلیلی بر ضعف این تیم بدانیم، عنوان کرد: حریف عربی با حداکثر انگیزه بازی خواهد کرد و در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ مغلوب تیم خوب ایران نشد و با دو تساوی از زمین خارج شد. سوریه تا زمانی که دروازه‌اش باز نشود با امیدواری به کسب پیروزی بازی خواهد کرد و تلاش می‌کند تا در ضدحملات به گل برسد. ملی‌پوشان کشورمان باید باهوش باشند تا بازی گره نخورد و در سطحی بالا و با حداکثر تمرکز بازی کنند تا بتوانند در گام نخست برنده شوند. مسلماً ایده و استراتژی مشخصی برای شکست سوریه به بازیکنان تیم ملی داده خواهد شد و آنها باید به خوبی خواسته‌های کادر فنی را در زمین اجرایی کنند تا برنده شوند.


بیشتر بخوانید:


با وجود لژیونرها جایی برای شهباززاده نیست

میرزاپور با اشاره به این موضوع که با مسئولیت بازیکنان دعوت شده تیم ملی با سرمربی است، خاطرنشان کرد: همواره انتقادهایی به فهرست بازیکنان دعوت‌شده وجود داشته اما سرمربی پاسخگوی نتایج خواهد بود و اگر با بازیکنان فعلی نتواند به موفقیت‌های لازم برسد در مورد علل ناکامی جوابگو خواهد بود. مهم‌ترین غایب از نگاه بسیاری از کارشناسان سجاد شهباززاده است اما این احتمال وجود دارد او در اردوهای بعدی دعوت شود. در شرایط فعلی مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و حتی کاوه رضایی لژیونرهای آماده ایران در اروپا هستند و کار برای حضور در ترکیب اصلی با وجود این بازیکنان بسیار دشوار است. تمامی بازیکنان حرفه‌ای موظف به آماده بودن هستند تا در مواقع لازم به تیم ملی فراخوانده شوند.

انتهای پیام/۴۰۴۸/پ

انتهای خبر/10825/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار