28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 9:38 (GMT) 9:38 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کشور باید از طریق توسعه فناوری به ثروت‌آفرینی برسد
سه شنبه 11 آبان ساعت 0:53
کشور باید از طریق توسعه فناوری به ثروت‌آفرینی برسد
مشاور وزیر در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری با بیان اینکه همه وزارت‌خانه‌ها باید معاونت فناوری داشته باشند، گفت: کشور باید از طریق توسعه فناوری به ثروت‌آفرینی برسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی خیرالدین، مشاور وزیر در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری در نشـست رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور که صبح امروز ۱۱ آبان‌ماه برگزار شد، گفت: برای معاونت فناوری ۳ دفتر در نظر گرفته شده است، دفتر امور پارک‌ها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و دفتر حمایت نوآوری فناوری و کارآفرینی که البته این دفاتر زیرگروه‌هایی نیز خواهند داشت.

وی افزود: تعداد متقاضیان در پارک‌های علم و فناوری در حال افزایش است، معاونت‌های جدید باید در راستای تقویت پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی و استانی گام بردارند.

خیرالدین با اشاره به اینکه فرهنگ در حوزه فناوری در جامعه باید ایجاد شود، ادامه داد: در گذشته در این حوزه موفق نبوده‌ایم، در این راستا باید فرهنگ نوآوری و فناوری در ستاد شکل گیرد، لازم است روابط عمومی‌ها را فعال‌تر کرده تا فرهنگ‌سازی ایجاد شود. بین معاونت پژوهشی و فناوری در وزاتخانه باید سازگاری و ارتباط بیشتری باشد.

وی گفت: بحث دیگر در ارتباط با آمایش فناوری مبتنی بر سرزمین است، ماموریت‌گرایی پارک‌های علم و فناوری، مبادلات بین‌المللی در حوزه فناوری، ایجاد قطب‌های فناوری و علمی باید انجام شود. کشور باید از طریق توسعه فناوری به ثروت‌آفرینی برسد، در این راستا نه تنها وزارت علوم بلکه همه وزارت‌خانه‌ها باید معاونت فناوری داشته باشند.

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای خبر/10923/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار