29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 15:23 (GMT) 15:23 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
هم آفرینی در دانشگاه برای ارزش‌آفرینی در کشور
سه شنبه 25 آذر ساعت 6:40
هم آفرینی در دانشگاه برای ارزش‌آفرینی در کشور
مجری برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: هم آفرینی در دانشگاه برای ارزش‌آفرینی در کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای راهبردی برنامه‌های علمی استان تهران به‌منظور ارائه گزارش برنامه‌های آتی در خصوص جذب دانشجو و محقق به برنامه‌های علمی صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمد علی‌اکبری، رئیس دبیرخانه پایش آزاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی شهابی، مجری برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) به ارائه گزارش رویداد ملی نوآفرینی در پژوهش پرداخت.

شهابی با بیان اینکه ایران رتبه 15 در پایگاه استنادی اسکوپوس در دنیا را از آن خود کرده است، گفت: پژوهش به معنای مطالعه دقیق یک موضوع است که به کشف اطلاعات جدید یا درک بهتر موضوع می‌انجامد.

وی با اشاره به فرآیند پژوهش گفت: پژوهشگر در ابتدا باید چالش را شناسایی کند و سپس سؤالات، اهداف و فرضیه‌های پژوهشی خود را طرح کند. در گام بعدی باید طرح پژوهش انتخاب شود و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود که در نهایت منجر به نوشتن گزارش پژوهش می‌شود.

مجری برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل با اشاره به اهداف پژوهش بیان کرد: درک موقعیت مسئله‌ساز، پاسخ شایسته به چالش یک سازمان، استدلال‌ها و فرآیندهای شکار ایده ازجمله اهداف انجام پژوهش است.

شهابی گفت: پژوهش دارای طبقه‌بندی است که شامل پژوهش بنیادی، پژوهش علمی، پژوهش مسئله محور، پژوهش حل مسئله محور و پژوهش نوآفرینانه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پژوهش در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش به سزایی دارد، اظهار کرد: پژوهش باعث می‌شود که از دوباره‌کاری، اتلاف وقت و بودجه جلوگیری شود. همچنین پژوهش به تحقق جامعه توانمندتر کمک به سزایی می‌کند.

مجری برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل گفت: هم آفرینی در دانشگاه برای ارزش‌آفرینی در کشور است.

انتهای خبر/1094/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار