20 April-2024 السبت - 12 شوال 1445 شنبه - 1 اردیبهشت 1403 12:33 (GMT) 12:33 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
استخدام روبات در آمریکا رکورد زد
دوشنبه 1 آذر ساعت 11:52
استخدام روبات در آمریکا رکورد زد
استخدام روبات در آمریکا برای ۹ ماهه اول سال جاری میلادی رکورد زد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شرکت‌ها فعال در آمریکای شمالی در ۹ ماهه اول سال جاری میلادی رکورد تعداد روبات‌های استخدامی را زدند، زیرا آن‌ها برای سرعت بخشیدن به خطوط مونتاژ و تلاش برای اضافه کردن نیروی کار در حال تلاش بودند.

طبق داده‌های گردآوری شده توسط گروه صنعتی انجمن اتوماسیون پیشرفته، کارخانه‌ها و سایر کاربران صنعتی ۲۹ هزار روبات سفارش دادند که ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و به ارزش ۱.۴۸ میلیارد دلار است.

این رقم از اوج قبلی که در همان دوره زمانی در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، پیشی گرفت، قبل از اینکه همه گیری جهانی کرونا، اقتصادها را متحول کند.

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری سنگین دنیای علم روی هوش مصنوعی

روبات نینجاگرام چیست؟ (۵ ویژگی شگفت انگیز)

شتاب برای افزودن روبات‌ها بخشی از رشد بزرگ‌تر سرمایه‌گذاری است زیرا شرکت‌ها به دنبال تامین تقاضای قوی هستند که در برخی موارد به کمبود کالاهای کلیدی منجر شده است.

در همان زمان، بسیاری از شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا کارگرانی را که به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا، آواره شده‌اند، برگردانند و روبات‌ها را جایگزینی برای افزودن قدرت نیروی کار به خطوط مونتاژ خود در نظر داشته باشند.

جف برنستاین، رئیس انجمن اتوماسیون پیشرفته، معروف به A۳، می‌گوید: «کسب‌وکارها نمی‌توانند افراد مورد نیاز خود را پیدا کنند - به همین دلیل است که برای خودکارسازی مسابقه می‌دهند.»

روبات ها همچنین به زوایای بیشتری از اقتصاد فشار می آورند. شرکت های خودروسازی مدت هاست که بیشتر روبات های صنعتی را خریداری کرده اند.

اما در سال ۲۰۲۰، فروش ترکیبی به انواع دیگر مشاغل برای اولین بار از بخش خودرو پیشی گرفت - و این روند در سال جاری ادامه یافت. بر اساس گزارش A۳، در ۹ ماه اول سال، سفارشات مربوط به بخش خودرو برای روبات ها با ۲۰ درصد رشد به ۱۲هزار و ۵۴۴ دستگاه رسید، در حالی که سفارشات شرکت های غیرخودرویی با ۵۳ درصد افزایش به ۱۶هزار و ۳۵۵ دستگاه رسید.

منبع: اقتصاد نیوز

انتهای پیام/

انتهای خبر/11196/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار