28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 19:45 (GMT) 19:45 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
فدراسیون شنا برای تمرینات ملی‌پوشان اجاره می‌پردازد/ رکوردشکنی‌ها به مدال ختم می‌شود
یکشنبه 7 آذر ساعت 2:35
فدراسیون شنا برای تمرینات ملی‌پوشان اجاره می‌پردازد/ رکوردشکنی‌ها به مدال ختم می‌شود
مربی پیشین تیم ملی شنا گفت: برای برگزاری تمرینات ملی‌پوشان شنا، شیرجه و واترپلو، فدراسیون به استخرها اجاره می‌پردازد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، با توجه به مشکلات پیش آمده ویروس کرونا، شنا، شیرجه و واترپلو در زمره اولین ورزش‌هایی تعطیل شده قرار گرفتند و استخرها تعطیل شد. در دو سال گذشته رشته‌های آبی آسیب دیدند و در ماه‌های اخیر با توجه به بهتر شدن شرایط، بازگشایی استخرها با ظرفیت محدود صورت گرفته است اما به اعتقاد کارشناسان یک نسل از شناگران از دست رفتند چون تمرینات منظمی برای آنها وجود نداشت.

محمد بیداریان با اشاره به اینکه در هیئت شنای استان تهران سعی شده کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار شود، اظهار کرد: در این میان هر بار که تهران از وضعیت قرمز خارج می‌شد، اقدام به برگزاری کلاس‌های مربیگری کردیم و در مجموع چهار کلاس برگزار کردیم اما در بُعد استعدادیابی و قهرمانی متأسفانه به شدت متضرر شدیم. فرصت برای جبران وجود دارد. با توجه به سیاست‌های خوب فدراسیون، کارهای مهمی صورت گرفته و مهم‌ترین آنها صدور مجوز برای برگزاری کلاس‌های شنا است و همچنین ثبت و صدور و تمدید مجوزها برای مراکز شنا، شیرجه و واترپلو به صورت رایگان انجام می‌شود. به محض برون‌رفت از وضعیت قرمز از آبان امسال هر هفته مسابقاتی برگزار شد و سه رویداد را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. هیئت شنای تهران با همکاری شهرری اتفاقات خوبی را رقم زده و هفته آینده نیز جشنواره شنای ۱۱ و ۱۲ سال به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد تا آهسته آهسته وضعیت به روال گذشته بازگردد و فعالیت‌ها عادی شود.

دبیر هیئت شنای استان تهران کسب سهمیه سه شناگر را در رقابت‌های جهانی مسافت کوتاه در ابوظبی امارات خاطرنشان کرد: قطعاً بعد از رکوردشکنی‌ها باید به فکر کسب مدال باشیم و دور از انتظار نیست بتوانیم در بازی‌های آسیایی که در سال آینده برگزار می‌شود، موفق به کسب مدال شویم. یکسری شرایط برای پیشرفت نیاز است و باید بتوانیم بر مشکلات و معضل کمبود استخرها فائق شویم. متأسفانه استخر استاندارد برای هیئت‌های استانی بسیار کم است و با وجود اشاره در قانون اساسی کشور، تربیت‌بدنی رایگان تعطیل شده است. تا وقتی که استخرها اجاره داده می‌شود، کسب مدال سخت می‌شود. جالب است بدانید هیئت شنای تهران یک استخر در اختیار ندارد و ماهانه ۱۴ میلیون تومان هزینه اجاره پرداخت می‌کند. حتی اگر بخواهیم یک استخر را بازسازی کنیم، نیاز به ۴ میلیارد تومان هزینه داریم.

بیداریان فقدان یک استخر برای فدراسیون شنا را اتفاقی تلخ دانست و تصریح کرد: استخرهای آزادی (شنا و شیرجه) و ۹ دی (واترپلو) در اختیار فدراسیون است اما برای تمرینات ملی‌پوشان اجاره داده می‌شود و هیچ استخری در اختیار فدراسیون نیست. با حضور سید حمید سجادی در سمت وزیر ورزش امیدواریم محیط‌های ورزشی خوبی در اختیارمان قرار بگیرد. فراموش نکنیم فردی که الان در مسند کار حضور دارد، جزئی از تاریخ ورزش ایران به شمار می‌رود و با وجود سجادی می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. محسن رضوانی هم در سمت رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با پنج دوره حضور در بازی‌های آسیایی تلاش شبانه‌روزی برای توسعه و پیشرفت رشته‌های زیرنظرش می‌کند. ایجاد هر چه بیشتر مدارس شنا برای ثبت‌نام خانواده‌های گام بلندی برای پشتوانه‌سازی در این ورزش است و امیدوارم وزیر ورزش بتواند با تعامل خوب با وزارت آموزش و پرورش فدراسیون را در این زمینه بازی کند.


بیشتر بخوانید:


وی در مورد حضورش در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک یادآور شد: در انتخابات کمیسیون ورزشکاران که ۲۰ آبان برگزار شد با اختلاف کمی حائز رتبه نشدم اما با مساعدت‌هایی که از سوی رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون شنا صورت گرفت، به‌عنوان تنها نماینده خانواده شنا در کسوت یکی از اعضای انتسابی در این کمیسیون حضور دارم. این کمیسیون طبق اساسنامه ارسالی از طرف کمیته بین‌المللی المپیک به کشورهای عضو، مشاور فکری کمیته ملی المپیک هستیم و تلاش خواهیم کرد نکاتی که می‌تواند به رشد ورزشکاران المپیکی کمک کند به گوش مسئولان و هیئت اجرایی کمیته انتقال دهیم. اگر همکاری خوبی در راستای رفع مشکلات ورزشکاران داشته باشیم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو و المپیک ۲۰۲۴ رم، ورزش ایران موفقیت‌های بیشتری را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای خبر/11274/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار