18 April-2024 الخميس - 10 شوال 1445 پنجشنبه - 30 فروردین 1403 0:40 (GMT) 0:40 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
حمله سایبری به سامانه سوخت کار اسرائیل بود
یکشنبه 7 آذر ساعت 2:54
حمله سایبری به سامانه سوخت کار اسرائیل بود
روزنامه نیویورک تایمز در بخشی از یک گزارش درباره حمله سایبری اخیر به جایگاه های سوخت در ایران، به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این حمله از سوی اسرائیل انجام شده است.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، روزنامه نیویورک‌تایمز در بخشی از یک گزارش درباره حمله سایبری اخیر به جایگاه‌های سوخت در ایران، به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این حمله از سوی اسرائیل انجام شده است.

این روزنامه در بخشی از یک گزارش درباره حمله سایبری اخیر به جایگاه‌های سوخت در ایران نوشت: در هفته‌های اخیر، یک حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت ایران در سراسر این کشور، موجب ازکارافتادن ۴۳۰۰ جایگاه شد که برطرف کردن مشکل و ازسرگیری فعالیت تمامی آن‌ها مدت‌ها طول کشید.

این روزنامه با اشاره به حملاتی سایبری که گفته می‌شود رژیم صهیونیستی در انجام آن‌ها علیه ایران دست داشته است و حملاتی از این دست علیه اسرائیل که ادعا می‌شود توسط ایران انجام شده‌اند، نوشت: اسرائیل و ایران سال‌هاست درگیر جنگی مخفیانه در زمین، دریا و محیط سایبری هستند اما اهداف آن‌ها معمولاً نظامی یا حکومتی بوده است. حالا این جنگ گسترش یافته و غیرنظامیان را در مقیاس بزرگی هدف قرار می‌دهد.

در بخش از این گزارش آمده است: دو مقام حوزه دفاعی آمریکا به‌شرط فاش نشدن نامشان اطلاعاتی درباره حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در ایران ارائه دادند و تائید کردند که حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت توسط اسرائیل انجام شده است.

این روزنامه در بخش دیگری آورده است: هکرها ماه‌هاست که به مرحله غیرنظامی کشیده شده‌اند. راه‌آهن ملی ایران در ژوئیه موردحمله سایبری قرار گرفت اما شاید نتوان این هک را که نسبتاً غیر پیچیده بود، به اسراییل نسبت داد. ایران هم‌سال گذشته به حمله سایبری ناموفق به شبکه آب و فاضلاب اسرائیل در سال گذشته متهم شد.

نیویورک‌تایمز می‌افزاید: حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت، اولین حملاتی است که آسیب‌ها و خسارات گسترده‌ای به شمار زیادی غیرنظامیان وارد کرده است.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای خبر/11281/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار