29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 8:55 (GMT) 8:55 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سربازان بدانند؛ نحوه دریافت کارت معافیت سربازی برای ۵۰ ساله‌ها چگونه است؟
دوشنبه 22 آذر ساعت 6:46
سربازان بدانند؛ نحوه دریافت کارت معافیت سربازی برای ۵۰ ساله‌ها چگونه است؟

بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که سن آن‌ها بیش از ۵۰ سال است، درباره نیاز داشتن به کارت معافیت سوالاتی دارند که در این خبر پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، کارت پایان خدمت یا مشخص کننده وضعیت خدمت وظیفه عمومی، از جمله مدارکی هست که هر فرد ذکوری در تمامی مراحل زندگی به او نیاز دارد و در همین راستا بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که سن آن‌ها بیش از ۵۰ سال است، درباره نیاز داشتن به کارت معافیت سوالاتی دارند که در ادامه این خبر توضیح خواهیم داد.

مطابق قوانین و مقررات مربوط به سربازی و خدمت وظیفه عمومی، مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۵۰ سال از سن آنان سپری شده باشد، نیازی به درخواست معافیت سربازی ندارند و شناسنامه عکس‌دار این دسته از افراد مشروط بر اینکه تغییرات سنی نداشته باشند، به منزله روشن بودن وضعیت وظیفه عمومی آنان است.

این دسته از مشمولان خدمت وظیفه عمومی بهتر است در نظر داشته باشند که داشتن غیبت مانع استفاده از این نوع معافیت نمی‌شود و در ادامه درباره شرایط سنی این نوع معافیت نیز توضیحاتی ارائه داده‌ایم.


بیشتر بخوانید:

«ما مقتدریم» شعار هفته دفاع مقدس۱۴۰۰ شد/ برگزاری نمایشگاه «در لباس سربازی» با محوریت نقش مقام معظم رهبری در دوران جنگ تحمیلی

جزئیاتی از طرح جدید مجلس برای تعیین تکلیف سربازان فراری

آیا می‌توان با تغییر سن از خدمت وظیفه عمومی معاف شد؟


متولدین زیردیپلم، دیپلم، فوق دیپلم تا پایان سال ۱۳۵۴، متولدین لیسانس تا پایان سال ۱۳۵۴، متولدین فوق لیسانس تا پایان سال ۱۳۵۲، متولدین دکتری غیر پزشکی تا پایان سال ۱۳۵۰ و متولدین پزشکی و دامپزشکی تا پایان سال ۱۳۴۴ می‌توانند از

این نوع معافیت استفاده کنند.

انتهای خبر/11401/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار