19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 7:32 (GMT) 7:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
گوشت قرمز حساسیت پوستی ایجاد می‌کند؟
سه شنبه 7 دی ساعت 17:22
گوشت قرمز حساسیت پوستی ایجاد می‌کند؟

مطالعات نشان می‌دهد که ایجاد حساسیت پوستی ناشی از مصرف گوشت قرمز در افراد به‌دلیل پاسخ آنتی‌بادی «IgE» به کربوهیدراتی به‌نام «آلفا گل» است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آگاه از «ساینس آلرت»، کارگری ۵۶ ساله در ایالات متحده چند ساعت بعد پس از خوردن یک همبرگر، متوجه جوش و کهیر روی کمر و بازوان خود شد.

علت بروز چنین واکنشی سندروم آلفا گال است با این حال دلیل بروز این سندروم مشخص نیست و می‌تواند نیش کنه یا حساسیت به گوشت قرمز باشد. این بیماری زمانی شروع می‌شود که کنه شخصی را گاز بگیرد. گزش کنه،

مولکولی قندی به‌نام آلفا گال را به بدن فرد  منتقل می‌کند که سبب واکنش‌های آلرژیک خفیف تا شدید به گوشت قرمز می‌شود. این حساسیت پوستی این‌طور نیست که همیشه پس از میل وعده‌ غذایی حاوی گوشت ظاهر شود.

گاهی اوقات نیز در یک هفته چندین بار این لکه‌های پوستی ظاهر می‌شود. این لکه‌های پوستی آن قدر وخیم نیست که فرد به‌محض دیدن آن به دکتر مراجعه کند.

محققان در مطالعه خود به موردی خاص برخورد کردند. تاریخچه این بیمار نشان می‌داد که در سن ۲۱ سالگی به آلرژی‌های فصلی مبتلا بوده و درمان اچ‌آی‌وی را پشت سر گذاشته که این پرونده را پیچیده‌تر می‌کرد.

این بیمار سال‌ها علائم خود را به پزشکان گزارش کرد اما هیچ‌گونه پیشرفتی در بهبود وضعیت او ملاحظه نشد. این بیمار حتی شوینده و جنس لباس‌های خود را عوض کرد با این حال هیچ تغییر مثبتی ایجاد نشد. احتمال آلرژی غذایی در این بیمار رد شد، زیرا

علائم ایجادشده در عرض چند دقیقه پس از مصرف غذایی که به آن حساسیت دارد رخ می‌دهد و در عرض چند ساعت این اتفاق نمی‌افتد. در ایالات متحده همچنین رویدادی کاملا عادی است. گزارش شده است که تقریبا سه درصد از جمعیت در بعضی از

مناطق ایلات متحده دارای علائم مرتبط با سندروم آلفا گال هستند. محققان درباره شیوع این بیماری اطلاعات بسیار کمی دارند.

بعض از افراد ادعا می‌کنند که به فرآورده‌های گوشت قرمز آلرژی دارند و بدن آن‌ها به خوردن چنین موادی واکنش می‌دهد، اما این موضوع برای محققان کمی از دور ذهن بود. درنهایت محققان در سال ۲۰۰۸ ریشه این مشکل را شناسایی کردند.

علت این مشکل پاسخ آنتی بادی IgE به کربوهیدراتی به‌نام آلفا گل است. IgE مولکولی است که در پاسخ به مواد آلرژی‌زا در خون افزایش می‌یابد. بروز آلرژی در بدن معمولا به‌دلیل واکنش بدن به پروتئینی ناشناخته است. یافتن کربوهیدراتی که سبب ایجاد

واکنش آلرژیک است، برای محققان بسیار غیرعادی به شمار می‌رود.

انتهای خبر/11474/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار