23 April-2024 الثلاثاء - 15 شوال 1445 سه شنبه - 4 اردیبهشت 1403 7:38 (GMT) 7:38 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
موسوی در جمع خبرنگاران: هر مذاکره و توافقی باید منجر به گشایش اقتصادی برای مردم شود
سه شنبه 19 بهمن ساعت 9:47
موسوی در جمع خبرنگاران: هر مذاکره و توافقی باید منجر به گشایش اقتصادی برای مردم شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هر نوع مذاکره و توافقی باید منجر به گشایش اقتصادی برای مردم شود و این مسئله برای ما مهم و اساسی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آگاه، سیدنظام‌الدین موسوی امروز (سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر امورخارجه اظهار کرد:

تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن بود که باید از طرف مقابل در مذاکرات تضمین‌های لازم به ویژه ضمانت‌های اقتصادی اخذ شود.

وی بیان کرد: حرف نمایندگان آن بود که اگر به توافقی رسیدیم و شرکت‌های بین‌المللی به ایران آمدند و سرمایه‌گذاری کردند، باید معاف از تحریم باشند و نباید با هر تکانه بین‌المللی

و تنش سیاسی دچار مشکل شوند و یا آنکه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود و بتواند مجدداً زیر تعهدات بزند و آن شرکت‌ها را تحریم کند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت امورخارجه تلاش و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا ضمانت‌های لازم از طرف مقابل اخذ شود و آنان نتوانند زیر تعهداتشان بزنند.

موسوی تأکید کرد: در این جلسه نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی گفتند که مجلس از مذاکرات و توافق‌هایی که صورت می‌گیرد حمایت خواهد کرد، اما حتماً باید مذاکرات و

توافق در چارچوب منافع ملی، سیاست‌های کلی نظام و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باشد.

وی اضافه کرد: نکته مورد دیگر از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امورخارجه آن بود که تعهدات جمهوری اسلامی ایران باید با تعهدات طرف مقابل همپایه باشد و همخوانی لازم را داشته باشد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در واقع حرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن بود که به اندازه‌ای که ما تعهد می‌دهیم، طرف مقابل هم باید تعهد دهد و تعهداتشان هم باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: نکته بعدی مورد تأکید مجلس آن است که هر نوع مذاکره و توافقی باید منجر به گشایش اقتصادی برای مردم شود و این مسئله برای ما مهم و اساسی است.

انتهای خبر/11681/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار