28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 14:24 (GMT) 14:24 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
رفعت هاشم‌پور درگذشت/ خداحافظی با صدای ماندگار دوبله فیلم‌های کلاسیک
شنبه 7 اسفند ساعت 6:53
رفعت هاشم‌پور درگذشت/ خداحافظی با صدای ماندگار دوبله فیلم‌های کلاسیک

رفعت هاشم‌پور دوبلور پیشکسوت کشورمان و همسر جلال مقامی صبح جمعه هفت اسفند به دلیل کهولت سن درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آگاه، رفعت هاشم‌پور گوینده پیشکوست و دوبلور باسابقه کشورمان، صبح امروز جمعه هفت اسفند بر اثر کهولت سن درگذشت.

جلال مقامی پیشکسوت عرصه گویندگی و دوبله و همسر این هنرمند نخستین بار این خبر را در صفحه شخصی خود منتشر کرد و نوشت: «بازگشت همه بسوی اوست. امروز همسرم بانو رفعت هاشم‌پور به رحمت خدا رفتند.»

مرحوم هاشم‌پور فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۳۷ در زمینه دوبله آغاز کرد و تا چند دهه بعد در دوبله بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های موفق خارجی و ایرانی نقش پررنگی داشت.

گویندگی نقش «اسکارلت» (با بازی ویوین لی) در فیلم محبوب «بر باد رفته» و «باربارا» (با بازی سوزان هیوارد) در فیلم «می‌خواهم زنده بمانم» دو نمونه از ده‌ها نقش‌گویی درخشان این دوبلور فقید در تاریخ دوبله ایران است که ماندگار شده است.

شخصیت دیگری که با صدای مرحوم هاشم‌پور به مخاطبان میلیونی تلویزیون معرفی شد، شخصیت «هتی کینگ» یا «خاله هتی» (با بازی جکی باروز) در سریال پرطرفدار «قصه‌های

جزیره» بود، سریالی که در اواسط دهه ۷۰ به روی آنتن می‌رفت و هنوز هم از بهترین سریال‌های خارجی تلویزیون محسوب می‌شود. بدون شک یکی از دلایل این محبوبیت دوبله

خوب سریال است که مرحوم هاشم‌پور، وظیفه مدیریت آن را برعهده داشت.

 

انتهای خبر/11773/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار