مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از اقدام برای تملک خانه «ابتهاج» در صورت تایید شهردار تهران خبر داد.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آگاه،مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از اقدام برای تملک خانه «ابتهاج» در صورت
تایید شهردار تهران خبر داد. مویدی در این باره گفت: در کنار برنامه ریزی در خصوص بهره برداری از خانه های تاریخی که قبلا توسط شهرداران
مناطق تملک شده بود، برخی از خانه ها متعلق به مشاهیر هستند که باید اقدامات لازم برای تملک آنها انجام شود.
وی با اشاره به اقداماتی که برای ثبت ملی خانه تاریخی «شیخ فضل الله نوری» انجام شده است، افزود: خانه شیخ فضل الله نوری ثبت ملی شده
اما مالکیت خصوصی داشته و در اختیار صنف کفاشان است. با توجه به اینکه شرکت توسعه اجازه تملک ندارد، این کار باید از سوی شهرداران
مناطق انجام شود.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: جلساتی با مالک برگزار کردیم اما صنف کفاشان یکسری مطالباتی دارند که
در حال بررسی آن هستیم به عنوان مثال مطرح می کنند با توجه به اینکه نمی دانستند، این ملک یک خانه تاریخی ثبت شده و متعلق به شیخ
فضل الله نوری بوده است در نتیجه بالاتر از قیمت کارشناسی منطقه بابت خرید آن هزینه پرداخت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه ملکی که ثبت ملی شده باشد عملا اجازه تخریب و نوسازی آن وجود ندارد، بیان کرد: به همین دلیل قیمت ملک در زمان
فروش بسیار پایین می آید. صنف کفاشان عنوان می کنند واگذاری این ملک به شهرداری تهران بر اساسی قیمت کارشناسی برای آنها مقرون به
صرفه نیست.
مویدی با بیان اینکه پیشنهادهای مختلفی به مالک این ملک داده ایم و جلسات متعددی نیز در این رابطه برگزار شده است، یادآور شد: شهرداری
منطقه ۱۲ از طریق سازمان املاک در حال پیگیری تملک این خانه است تا این ملک تملک شود و در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی
شهرداری تهران قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به تلاش برای تملک خانه متوسلیان تاکید کرد: خانه متوسلیان در منطقه ۱۲ نیز در اختیار سپاه است و به دلیل فرسودگی نیاز
به مرمت دارد. در مورد تملک این خانه نیز وارد مذاکره شده ایم تا بتوانیم آن را مرمت کنیم.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران همچنین گفت: امیدوارم بتوانیم این فرایند را به گونه ای طراحی کنیم که زمان کمتری
صرف بروکراسی اداری شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: همچنین در حال بررسی خانه مرحوم ابتهاج در تهران هستیم. این خانه در خیابان فردوسی قرار
دارد اما مالکیت آن متعلق به شرکت سیمان تهران از شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است.
بنا براعلام سایت شهر، محمد مویدی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان از این ملک بازدید کرده اند و مکاتبات به تازگی با شهردار انجام شده
است و منتظر دستور شهردار هستیم که در صورت موافقت در گام نخست با بنیاد مستضعفان وارد مذاکره شویم تا سازمان املاک و مستغلات
شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهد.
انتهای خبر/13489/
- نقشآفرینی ۳۲۰۰ هزار میلیاردی شرکتهای دانشبنیان در اقتصاد کشور
- افزایش مکرر قیمت خودرو به موتور محرک تورم انتظاری تبدیل شد/ تنش در اقتصاد مردم تنها یک جرم اقتصادی نیست!
- بهبود معیشت مردم و کنترل تورم اولویت دولت است| دهها راه برای عبور از بحران اقتصادی وجود دارد
- پزشکیان: ادامه تورم بالای ۵۰ درصد قابل قبول نیست/ صدها راه برای خروج از بنبست اقتصادی وجود دارد
- فرصت تازه برای فعالان اقتصادی/ بندر خرمشهر آماده پشتیبانی از واردات ۳۶ قلم کالا
- مهار تورم و حفظ ارزش پول ملی بدون هماهنگی همه بخشهای اقتصادی ممکن نیست
- اصلاح حکمرانی اقتصادی باید از نظام پولی آغاز شود/ اقتصاد ایران باید از دستوری بودن فاصله بگیرد
- تأکید بر هماهنگی سیاستهای اقتصادی برای مهار تورم و صیانت از ارزش پول ملی
- صورت حسابهای الکترونیکی چطور جلوی فسادهای اقتصادی را میگیرند؟
- اقتصاد هوش مصنوعی پیشران تازه رشد و رقابت در اقتصاد جهانی
- سردار جوانی: پیام اخیر رهبری باید محور وحدت شود/ دشمن در جنگ نظامی شکست خورده و به دنبال تجزیه اجتماعی است
- مجله مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران در پایگاه بینالمللی دوآج نمایه شد
- فرهنگ عاشورا، الگوی زنده مقاومت و همبستگی اجتماعی در عصر امروز
- چرا حقوق برخی بازنشستگان هنوز واریز نشده است؟؛ تأمین اجتماعی اطلاعیه صادر کرد
- جزئیات پرداخت ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی اعلام شد
- فعالیت ۳ شیفته گشتهای فوریت اجتماعی برای صیانت محله هرندی از موارد آسیبزا
- انزوای اجتماعی دروازهای به سمت اعتیادهای دیجیتال است
- پزشکیان: حل مسائل مردم مهمترین راهبرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است/ الگوی حکمرانی محلهمحور در مسیر تعمیم به سراسر کشور
- مابهالتفاوت حقوق بازنشستگان تأمیناجتماعی پرداخت نشد
- برای اولین بار یک کشور عربی، سقف سنی رسانههای اجتماعی را ۱۵ سال تعیین کرد

