29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 15:30 (GMT) 15:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
شلیک دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن توسط پیونگ‌یانگ
سه شنبه 23 اسفند ساعت 5:41
شلیک دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن توسط پیونگ‌یانگ
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت، کره شمالی امروز (سه‌شنبه) دو موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز حد فاصل ۷:۴۱ الی ۷:۵۱ صبح به وقت محلی کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد را از منطقه "جانگیون" به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین مقامات کره جنوبی گفتند که این موشک‌ها حدود ۶۲۰ کیلومتر پرواز کردند؛ اما اطلاعات دقیقی درباره ارتفاع آن‌ها در دست نیست.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی ضمن اینکه از پیونگ‌یانگ خواست تا چنین اقداماتی را متوقف کند، گفت: ما قویا پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را به عنوان حرکتی "کاملا تحریک‌آمیز" محکوم می‌کنیم؛ پرتاب‌هایی که موجب از بین رفتن صلح و ثبات نه تنها در شبه جزیره کره بلکه در جامعه جهانی می‌شود و از طرفی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فومیو کیشیدا ، نخست‌وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت، ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم و هیچ خبری تاکنون مبنی بر وارد آمدن خساراتی به کشور ما منتشر نشده است.

این پرتاب موشکی کره شمالی یک روز پس از آن انجام شد که کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا دیروز بزرگترین مانور نظامی مشترک خودشان در پنج سال گذشته را آغاز کردند.

این دومین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی ظرف ۲۴ ساعت گذشته است. زیرا کره شمالی روز یکشنبه نیز دو موشک بالدار راهبردی را از یک زیر دریایی در آب‌های مقابل سواحل شرقی در اعتراض به برگزاری رزمایش آمریکا و کره شمالی شلیک کرده بود.

طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این دو موشک از زیردریایی در سواحل خلیج کیونگبو در دریای شرقی در تمرینایتی در زیر آب شلیک شدند.

این نخستین بار است که کره شمالی موشکی بالدار را از زیردریایی شلیک می‌کند.

انتهای خبر/21068/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار