28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 16:16 (GMT) 16:16 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
خروج جنگنده نسل پنجم ترکیه از آشیانه
چهارشنبه 2 فروردین ساعت 10:25
خروج جنگنده نسل پنجم ترکیه از آشیانه
صنایع هوافضای ترکیه اعلام کرده که جنگنده رادارگریز نسل پنجم این کشور از آشیانه خارج شده و بر باند پرواز حرکت کرده است.

 صنایع هوافضای ترکیه به طور رسمی اعلام کرد که جنگنده رادار گریز نسل پنجم « تی‌اف‌اکس»  این کشور در روزهای گذشته از آشیانه بیرون آمده و بر رو باند پرواز حرکت کرده است.

فارس نوشت: صنایع هوافضای ترکیه اعلام کرده که این جنگنده اولین پرواز خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام داد. ترکیه مدعی شده که این یک جنگنده برتری هوایی در تمام شرایط آب و هوایی است و قرار است جایگزین جنگنده‌های «اف-۱۶ فالکون» نیروی هوایی ترکیه و به کشورهای خارجی صادر شود.

صنایع هوافضای ترکیه مدعی است که این جنگنده دارای فناوری‌ها و ویژگی‌های موجود در هواپیماهای جنگی نسل پنجم است و به اهداف هوا به هوا و هوا به سطح حمله می‌کند و مجهز به قابلیت هوش مصنوعی است.

رسانه‌های ترکیه پیشتر اعلام کردند که این جنگنده رادار گریز از  ۲۰۰۰۰ قطعه تشکیل شده است. ترکیه قبلاً بخشی از برنامه ساخت جنگنده نسل پنجم اف-۳۵ بود، اما در سال ۲۰۱۹ به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه از این پروژه اخراج و سفارش برای خرید این جت‌ها نیز لغو شد.

رسانه‌های ترکیه پیشتر فاش کردند که موتور این جنگنده ساخت شرکت «رولز رویس» انگلیس است. ترکیه در زمینه ساخت پهپاد نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده، به طوریه پهپادهای «بیرقدار» ساخت این کشور در اروپا و آفریقا از جمله اوکراین، مغرب و برخی کشورهای دیگر مشتریانی پیدا کرده است

انتهای خبر/21155/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار