25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 11:56 (GMT) 11:56 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
گام دوم خدمت‌رسانی حوزه سلامت الکترونیک در طرح احسان سلامت/ افزایش ظرفیت خدمات دوراپزشکی در مرحله جدید خدمت رسانی بنیاد احسان
پنجشنبه 18 دی ساعت 14:55
گام دوم خدمت‌رسانی حوزه سلامت الکترونیک در طرح احسان سلامت/ افزایش ظرفیت خدمات دوراپزشکی در مرحله جدید خدمت رسانی بنیاد احسان
مدیر عامل بنیاد احسان گفت: با بهره‌گیری از سامانه دوراپزشکی و ویزیت توسط پزشک متخصص، در مناطق کم‌برخوردار که دسترسی به پزشک متخصص وجود ندارد، خدمات تشخیص بیماری‌، تامین داروهای مورد نیاز بیماران و در صورت لزوم ارجاع به مراکز تخصصی درمانی انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در گام دوم خدمات سلامت الکترونیک بنیاد احسان که با همت سامانه 4030 و شرکت برکت تل توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی امام خمینی (ره) آغاز شده است، امکان خدمت رسانی در حوزه سلامت الکترونیک از طریق سامانه تله‌مدیسین (دوراپزشکی) در سراسر کشور ایجاد شد. در این مرحله با همکاری گروه‌های جهادی حاضر در مساجد، در هر مسجد یک پایگاه سلامت به مراجعین خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

سعید سلیمانی، مدیر عامل بنیاد احسان گفت: با بهره‌گیری از سامانه دوراپزشکی و ویزیت توسط پزشک متخصص، در مناطق کم‌برخوردار که دسترسی به پزشک متخصص وجود ندارد، خدمات تشخیص بیماری‌، تامین داروهای مورد نیاز بیماران و در صورت لزوم ارجاع به مراکز تخصصی درمانی انجام می‌شود.

مدیر عامل بنیاد احسان افزود: در مرحله اول طرح احسان سلامت، غربالگری افراد مشکوک و تشخیص زودهنگام بیماری کرونا در سطح استان تهران انجام گرفته است. در این طرح، خدمات پزشکی در قالب بیش از ۱۰۰ پایگاه فعال ارائه شده و غربالگری بیش از ۵۰ هزار مورد مشکوک در مدت زمان 3 ماه انجام شده است. در مرحله دوم احسان سلامت علاوه بر خدمات اختصاصی بیماران کرونایی، آمادگی خدمت‌رسانی به مراجعه‌ دیگر بیماران نیز از طریق سامانه تله مدیسین فراهم خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این طرح، بنیاد احسان با هدف توسعۀ خدمات درمانی در سراسر کشور و ارائه خدمات پزشکی رایگان در مناطق کم‌برخوردار، کاروان سیار سلامت احسان را در سال جاری به استان‌های قم، گیلان، خراسان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان و مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار استان تهران نظیر محله هرندی و ورامین اعزام نموده است.

انتهای خبر/2873/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار