19 September-2024 الخميس - 16 ربیع الاول 1446 پنجشنبه - 29 شهریور 1403 21:36 (GMT) 21:36 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
حکم محکومیت اهانت کننده به مقدسات و مروج بی حجابی ترانه تدبیری
شنبه 12 خرداد 1403 ساعت 10:49
حکم محکومیت اهانت کننده به مقدسات و مروج بی حجابی ترانه تدبیری
حکم دادگاه انقلاب در خصوص ترانه تدبیری، در خصوص توهین به مقدسات ، ترویج بی حجابی و جریحه دار کردن عفت عمومی بنابر نظر آیات عظام صادر گردید.

حکم دادگاه انقلاب در خصوص ترانه تدبیری، در خصوص توهین به مقدسات ، ترویج بی حجابی و جریحه دار کردن عفت عمومی بنابر نظر آیات عظام صادر گردید.

نامبرده مطابق با حکم دادگاه انقلاب در تاریخ پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳ ، مرتد و بنابر حکم صادره به شلاق و اعدام محکوم گردید و تا زمان دستگیری ارائه خدمات به وی متوقف گردید.

بنابر اعلام دادگاه محترم، این حکم پس از بررسی شواهد و مستندات متعدد صادر شده است که شامل فعالیت‌های متهمه در فضای مجازی و حضور در تجمعات غیرقانونی بوده است. دادگاه انقلاب اسلامی با استناد به فتاوای آیات عظام و مراجع تقلید، این حکم را به منظور حفظ عفت عمومی و جلوگیری از ترویج رفتارهای ناهنجار اجتماعی صادر کرده است. همچنین، دادگاه تاکید کرده است که تمامی افراد و نهادها موظف به همکاری در اجرای حکم هستند.

شایان ذکر است که صدور و اعلام این دسته از احکام معمولا با واکنش‌های به اصطلاح روشنفکرانه بدون در نظر گرفتن آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی اسلامی مواجه می‌گردد و نسبت به صدور حکم اعدام برای مسائل مرتبط با آزادی‌های فردی اعتراض می‌نمایند. اما همانگونه که مقامات قضایی تاکید کرده‌اند، این نوع از احکام در راستای اجرای قوانین و مقررات اسلامی و حفظ نظم و امنیت جامعه و جهت حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی صادر می‌گردد و موضوع عفاف و حمایت از فرهنگ و عرف و آداب جامعه ایرانی اسلامی دارای اهمیت فراوان است.

لازم به توضیح است که رفتارهای نابهنجار و ترویج بی حجابی از جمله مسائلی است که شرع مقدس اسلام آن را قبیح دانسته و شارع موظف به عقاب شدید مرتکب دانسته شده است. همچنین مطابق با مفاد صریح قانون مجازات اسلامی، اینگونه اعمال به عنوان جرایم برهم زننده امنیت اخلاقی جامعه شناخته می‌شوند لذا مجازات‌های شدیدی برای آنها در نظر گرفته شده است. اشخاصی که این اعمال پلید و دون شان را مرتکب می‌گردند، مطابق با مواد قانونی مربوطه، به شدیدترین مجازات‌ها محکوم و مورد عقاب قرار می‌گیرند. همچنین جنسیت در اینگونه جرایم که امنیت اخلاقی جامعه اسلامی را به هم می‌زند، موجب ایجاد تفاوت در موضوع جرم و مجازات نمی‌گردد و حدود اسلام در جرایم مرتبط با امنیت اخلاقی بدون ارفاق قابلیت اجرایی را دارد.

جوانان و آحاد ملت اسلامی باید رفتارهای صحیح و مطابق با اصول اسلامی را در پیش گیرند و از افکار و رفتارهایی که با فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی مغایرت دارند و ریشه در فرهنگ دون غربی دارند، دوری کنند. حفظ شئونات اسلامی و رعایت آداب و رسوم ایرانی اسلامی نه تنها به حفظ حیا و پاکدامنی فردی کمک می‌کند، بلکه پایه‌های استواری برای جامعه‌ای دینی و پاک فراهم می‌آورد. احترام به این ارزش‌ها و سنت‌ها موجب تقویت بنیان خانواده و جامعه می‌شود و از ترویج رفتارهای ناهنجار و آسیب‌زا جلوگیری می‌کند.

مراجع قانونی:

قانون مجازات اسلامی: ماده‌های مربوط به ارتداد، توهین به مقدسات، و ترویج بی حجابی.

فتاوای آیات عظام: به عنوان منابع معتبر شرعی برای احکام صادره. آیین دادرسی کیفری: برای فرآیند بررسی و صدور حکم.

انتهای خبر/31792/