21 September-2024 السبت - 18 ربیع الاول 1446 شنبه - 31 شهریور 1403 14:33 (GMT) 14:33 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جدایی‌ناپذیری دین از سیاست از اندیشه‌های اصلی امام راحل است
یکشنبه 13 خرداد 1403 ساعت 9:59
جدایی‌ناپذیری دین از سیاست از اندیشه‌های اصلی امام راحل است

جدایی‌ناپذیری دین از سیاست از اندیشه‌های اصلی امام راحل است

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه، با اشاره به رحلت جانسوز امام راحل، عنوان کرد: امروز همه ما در سایه انقلاب امام راحل نفس می کشیم و ایشان استقلال و آزادی را برای ما به ارمغان آورد. 

وی با بیان اینکه امام راحل در راه خدا قیام کردند تا استبداد و استکبار و استعمار را از بین ببرند، تصریح کرد: ایشان همیشه به ما و به مردم دنیا هشدار می‌دادند که به وضعیت اسفناک برخی از کشورهای عربی دقت کنید و از آنها عبرت بگیرید و وحدت کلمه و برادری داشته باشید.

او با اشاره به اینکه جدایی‌ناپذیری دین از سیاست یکی از اندیشه‌های اصلی و تاکیدات همیشگی امام راحل بود، تصریح کرد: همچنین امام راحل همواره تاکید داشتند اسلام دینی است که نمی‌شود آن را را از سیاست جدا کرد و این سیاست و این دین عین هم هستند؛ یعنی عینیت سیاست و دیانت را به ما آموختند. 

امام جمعه هیدج افزود: امام راحل تاکید داشتند دین راستین با سیاست صحیح با هم پیوندی ناگسستنی دارند و مکمل و هم افزای یکدیگر در پیدایش جامعه ایده‌آل الهی هستند. دین منهای سیاست هم چون درخت بی‌آب اس، و سیاست فارغ از دین همانند آب بی درخت است.

زارعی با بیان اینکه یکی دیگر از تاکیدات همیشگی امام راحل این بود که نباید به قدرت‌های توخالی دل بست، متذکر شد: ایشان تاکید داشتند هر کسی که به غیر از خدا دل ببندد، خدا او را درمانده خواهد گذاشت و تکیه‌گاهی برای او نخواهد بود.

انتهای خبر/32101/

برچسب ها