21 September-2024 السبت - 18 ربیع الاول 1446 شنبه - 31 شهریور 1403 14:36 (GMT) 14:36 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
امام خمینی عارفی منحصر به‌فرد و سیاستمداری برجسته بود
دوشنبه 14 خرداد 1403 ساعت 8:49
امام خمینی عارفی منحصر به‌فرد و سیاستمداری برجسته بود

امام خمینی عارفی منحصر به‌فرد و سیاستمداری برجسته بود

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی ۱۴ خردادماه در مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی(ره) که در حسینیه اعظم ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه امام خمینی دارای ویژگی های برجسته ای بود، تصریح کرد: امام راحل دارای شخصیت جامع، فقیه، فیلسوف و عارف منحصر بفردی بود و یک سیاستمدار برجسته ای بود که از مواضع خود پا پس نکشید.

وی با اشاره به اینکه امام به مردم و اتحاد مردم باور داشت، خاطر نشان کرد: ایشان معتقد بودند اگر مردم متحد بشوند و به صحنه بیایند رژیم طاغوت سرنگون می شود.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید به اینکه مسئله ولایت فقیه بیش از ۱۰قرن در کتاب ها آمده است، اظهار کرد: ولایت فقیه چیزی نیست که انقلاب اسلامی به وجود بیاورد و شخصیت بزرگی که ولایت فقیه را به عنوان تِز حکومت اسلامی مطرح کرد فقط امام خمینی بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ۶ ماه کودک کشی و کشتار زنان ومردان بیگناه و تخریب مسجد و کلیسا توسط استکبار یادآور شد: طبل رسوایی لیبرال دمکراسی غرب به گوش می‌رسد و لیبرال دمکراسی غرب هیچ غلطی نتوانسته انجام دهد.

وی ادامه داد: امام در مقابل لیبرال دمکراسی غرب ایستاد و مردم سالاری دینی را مطرح کرد و با افتخار ۴۵ سال از عمر آن می‌گذرد و امیدواریم ادامه این راه به ظهور حضرت مهدی(عج) ختم شود.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه رضاخان و پسرش هدفی جز دین ستیزی و از بین بردن اسلام نداشتند، افزود: امام قانون کشور را قانون دینی کرد و حکومت دین و معنویت را تشکیل داد.

وی با تاکید به اینکه باید به این نکته توجه کنیم که با مذاکره با دشمن چیزی درست نمی شود، تصریح کرد: در تشییع شهدای خدمت چندین کشور عزای عمومی اعلام کردند و ۹۰شخصیت برجسته خارجی برای همدردی به کشور آمدند که این نشان دهنده این است که دیپلماسی خارجی رئیس جمهور شهید موفق بوده و ایشان مشکلات کشور را به خارج گره نزدند.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه ۸ تیر سال جاری نشان دهنده بیعت ملت با آرمانهای امام خمینی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در ۸ تیر امسال با انتخاب اصلح و حضور پرشور از آرمانهای انقلاب اسلامی پاسداری خواهیم کرد.

انتهای خبر/32406/

برچسب ها