21 September-2024 السبت - 18 ربیع الاول 1446 شنبه - 31 شهریور 1403 14:40 (GMT) 14:40 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کاندیداشدن احزاب مختلف؛ نمادی از قدرت سیاسی و مردمی نظام جمهوری اسلامی
چهارشنبه 16 خرداد 1403 ساعت 5:41
کاندیداشدن احزاب مختلف؛ نمادی از قدرت سیاسی و مردمی نظام جمهوری اسلامی

کاندیداشدن احزاب مختلف؛ نمادی از قدرت سیاسی و مردمی نظام جمهوری اسلامی

دکتر سید عبدالله شجاعی در گفت و گو با آگاه، افزود: این خود نشان از مردم سالاری دینی حاکم بر ملت ایران را دارد و حتی کسانی که دوره‌های قبل احراز صلاحیت نشده‌اند و حتی کسانی که اصل انتخابات را در کشور زیر سوال برده بودند هم در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: پس این ادعا که انتخابات در ایران آزاد نیست و رأی مردم موثر نیست بیشتر یک فضای مسموم تبلیغاتی است تا یک واقعیت در میان مردم و سیاسیون ایران.

شجاعی ادامه داد: حضور این تنوع سیاسی و این تعداد از افراد نشان از قدرت سیاسی و مردمی، نظام جمهوری اسلامی دارد که یادگار ارزشمند رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.
 
مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر افزود: فارغ از اینکه نتیجه احراز صلاحیت‌ها چه می‌شود؛ باید این نکته را متذکر شد، کسانی که شرکت کرده‌اند کاملاً به فرایند انتخابات آگاه هستند که بعد از وزارت کشور این شورای نگهبان است که احراز صلاحیت‌ها را انجام  می‌دهد.

وی اظهارکرد: ثبت‌نام به معنای قبول مسیر قانونی، قانون انتخابات در کشور ایران است، پس این ملاک مهمی است که آیا افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند در برابر قانون تمکین کنند یا با جار و جنجال رسانه‌ای به دنبال خودنمایی و تضعیف جایگاه مردم سالاری و قانون گرایی در کشور هستند؟
 
شجاعی تصریح کرد: اگر کسی این فرایند و قانون انتخابات را قبول نداشته باشد که اصلا ثبت‌نام نمی کند، پس خود اصل ثبت نام کردن به معنای قبول نظام انتخابات در کشور ایران است و این خود اعلاترین نشانه اعتماد به مسئولین انتخابات و قوانین حاکم بر آن در کشور ماست.
 
مسئول بسیج اساتید دانشگاه ملایر افزود: هر چند هنوز فرایند انتخابات نیازمند بهبود و ارتقاست، اما اینکه کسانی عامدانه با  قبول این فرایند، بعد با فرایند انتخابات به ستیزه‌جویی برخیزند نشانه‌ای جز خودرأی بودن ندارد.

انتهای خبر/32719/

برچسب ها