20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 16:42 (GMT) 16:42 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
حدود ۳۴ درصد جمعیت دانشجویی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند
چهارشنبه 16 خرداد 1403 ساعت 19:32
حدود ۳۴ درصد جمعیت دانشجویی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند

حدود ۳۴ درصد جمعیت دانشجویی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند

محسن مرادی ۱۶ خرداد در سفر به کاشمر اظهار کرد: طی چند سال اخیر نه تنها در تمامی واحدهای دانشگاهی خراسان رضوی دیگر دغدغه دانشجو نداریم بلکه به جز یک واحد باقی همه از زیان نیز خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در شروع سال ۱۳۹۷ حدود ۷۵ درصد واحدهای دانشگاهی در کشور زیان ده بودند، اظهار کرد: هر چند همان سال در خراسان رضوی ۴ واحد دانشگاهی زیان ده داشتیم اما امروز به یک واحد رسیده که آن هم با اتفاقاتی که افتاده اکنون از شرایط متعادلی برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته در خراسان رضوی ۷۵ رشته را تغییر دادیم و ۲۰ رشته جدید که نیاز امروز جامعه هستند به مجموعه اضافه شده است، عنوان کرد: در خراسان رضوی و شهر مشهد در رشته علوم پزشکی ۷۰ نفر دانشجو جذب شده‌اند که حدود ۲۰ نفرشان نیز پزشک هستند.

وی همچنین از اضافه شدن ۹۶ رشته مهارتی خبر داد و گفت: هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی متولی خدمات‌رسانی به تمامی استان است. با توجه به هزار نفر استادی که در مجموعه دانشگاه آزاد خراسان رضوی داریم هیچ مجموعه آموزش عالی در شرق کشور نیست که چنین ظرفیتی را داشته باشد.

مرادی با بیان اینکه جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی چندین برابر دانشجویان دانشگاه‌های دولتی هستند، اذعان کرد: حدود ۳۴ درصد جمعیت دانشجویی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: گرچه تمامی رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش را تربیت می‌کنیم ولی سرانه دانشجویی دانشگاه دولتی و دانشگاه تربیت معلم حدود ۵۵ تا ۵۹ میلیون تومان و سرانه دانشگاه آزاد نیز ۱۲ میلیون تومان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مجموعه دانشگاه آزاد خراسان رضوی ۱۲ هزار دانشجو در رشته آموزش ابتدایی، مشاوره و رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: علیرغم اینکه در سال ۹۷ جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ۸۵۵ هزار نفر بوده اما امروز یک میلیون و ۳۱۴ هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۴۲۰ دانشجو از دانشگاه‌های دولتی انصراف داده و به دانشگاه آزاد مشهد آمدند، ادامه داد: اقبال دانشگاه آزاد اسلامی به سمت آموزش‌های مهارتی و وضعیت محوری است، به طوری که سال گذشته ۴۵۰۰ نفر دانشجو در دانشکده مهارت و کارآفرینی داشتیم.

مرادی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد دانش آموزان در دوره دبیرستان جذب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که متقاضیان رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر از رشته‌های نظری و تجربی است و این موجب شده آموزش و پرورش به شدت محتاج احداث و ایجاد هنرستان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت مزیت محوری، آینده‌نگری و نیاز محوری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی یک اولویت است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر یکی از واحدهای پیشرو در توسعه و تغییر رشته‌ها بوده است و اکنون رشته‌هایی مانند حقوق مالی، کامپیوتر، دفع آفات، علف‌های هرز و گیاهان دارویی بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی طی ۳ سال گذشته بیش از ۲ برابر دولت حقوق‌های کارکنان را افزایش داده است.

انتهای خبر/33030/

برچسب ها