19 September-2024 الخميس - 16 ربیع الاول 1446 پنجشنبه - 29 شهریور 1403 22:14 (GMT) 22:14 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ممانعت از بروز آسیب‌های اجتماعی با اعتماد به اورژانس اجتماعی
سه شنبه 22 خرداد 1403 ساعت 4:49
ممانعت از بروز آسیب‌های اجتماعی با اعتماد به اورژانس اجتماعی

ممانعت از بروز آسیب‌های اجتماعی با اعتماد به اورژانس اجتماعی

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه، درباره فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان طارم، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان طارم از سال ۱۳۹۶ برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود، شروع به کار کرده است. اورژانس اجتماعی در جهت کمک رسانی به موقع، سریع، تخصصی و رایگان به افراد آسیب دیده، در معرض آسیب اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در شهرستان طارم فعالیت می‌کند.

وی افزود: تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ۲۴ ساعته فعال بوده و آماده پاسخگویی به تماس‌های شهروندان است. خط ۱۲۳ با کمک‌رسانی سریع، به موقع و تخصصی می‌تواند در مواردی همچون، بحران‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی در بین زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و آسیب دیده اجتماعی، کودکان‌کار، آزاردیده و خیابانی، همسران آزار دیده، سالمندان و معلولان آسیب‌دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، اختلافات حاد خانوادگی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر شرایط بحرانی مداخله کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه با شناخت و اعتماد به اورژانس اجتماعی می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد، تصریح کرد: متاسفانه اورژانس اجتماعی به خوبی در شهرستان طارم شناخته نشده و مردم با فعالیت‌های آن آشنا نیستند و در برخی موارد مردم حالت تدافعی نسبت به این موضوع داشته و با اورژانس اجتماعی ارتباط نمی‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مردم بیشتر اورژانس اجتماعی را بشناسند و بدانند که در اورژانس در لحظه اقدام و مداخله می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مراجعه‌کنندگان به اورژانس اجتماعی از محرمانه ماندن نام و مشکل‌شان اطمینان داشته و بدون نگرانی از شناخته شدن می‌توانند به اورژانس اجتماعی مراجعه کنند.

انتهای خبر/34502/

برچسب ها