20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 6:33 (GMT) 6:33 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تعارض منافع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی است
سه شنبه 22 خرداد 1403 ساعت 10:29
تعارض منافع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی است

تعارض منافع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی است

سیدمهدی قویدل ۲۲ خرداد ماه در نشست بررسی علمی و پژوهشی مشکلات واحدهای تولیدی رفسنجان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (علیه السلام) درباره تکریم سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: رونق بازار و امرا و معاش و معیشت مردم ارتباط تنگاتنگی با تشویق به فعالیت سرمایه‌گذار و فعالان اقتصادی دارد، ولی متاسفانه این دیدگاه در جامعه کمرنگ شده است.

وی عدم هماهنگی در بخش خصوصی و مسئولان استانی را ناخوشایند دانست و ادامه داد: برخی مطالب مطرح شده در این جلسه جنبه ملی دارد ولی تا حد امکان موارد را پیگیری خواهیم کرد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: باید به طور ویژه دیدگاهمان برای پیگیری مسائل مربوط به بنگاه‌های اقتصادی، دیدگاهی جهادی باشد تا کمک دهنده این افسران درجنگ اقتصادی باشیم.

وی تاکید کرد: خیلی از مسائل در شهرستان‌ها قابل حل است و مسئولان قضایی شهرستان باید جلسات هفتگی برای پیگیری مشکلات بخش خصوصی برنامه‌ریزی کنند و بدون شک نتایج مثمر ثمری در پی خواهد داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: علی‌رغم تلاش و دغدغه مسئولان ارشد استانی، هماهنگی و انسجام کامل برای رفع مشکل فعالان اقتصادی محقق نشده است.

معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به عدم آگاهی برخی از مدیران نسبت به وظایف و اختیارات و اهمیت حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، تاثیر آموزش در افزایش آگاهی را یادآور شد و افزود: می‌طلبد این قبیل جلسات با حضور مسئولان و مدیران و همکاران قضایی گذاشته شود تا از نزدیک با مشکلات سرمایه‌گذاران آشنا شده و نگاهی جامع به مسائل پیدا کنند.

قویدل با بیان اینکه مسئولان ارشد درصدد رفع مشکلات هستند اما در رده‌های پایین‌تر سختگیرانه عمل می کنند، گفت: این رویه نشان از عدم آگاهی و ضعف اشرافیت مسئول به مسائل اقتصادی است و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، ضرورت اولیه جامعه ما، همراهی با فعالان اقتصادی است.

وی بر پیگیری ترک فعل‌ها تاکید کرد افزود: محقق شدن شعار سال که خود یک دستور حکومتی از جانب مقام معظم رهبری است، توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

انتهای خبر/34712/

برچسب ها