20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 5:37 (GMT) 5:37 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
توسعه کشاورزی اولویت اقتصادی لرستان است
سه شنبه 29 خرداد 1403 ساعت 11:18
توسعه کشاورزی اولویت اقتصادی لرستان است

توسعه کشاورزی اولویت اقتصادی لرستان است

ابوطالب شفقت امروز (۲۹ خرداد ماه) در شورای اداری لرستان، اظهار کرد: اقتصاد کشاورزی اولویت اول در استان است، چون لرستان یک ظرفیت تمام‌عیار برای این حوزه از اقتصاد است. اقتصاد کشاورزی سه حلقه تولید محصولات، صنعتی کردن آن‌ها و بازار و تجارت را دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی، هر کدام از این حلقه‌ها را گسترش دهیم.

وی اقتصاد گردشگری و صنعتی را دیگر محورهای توسعه اقتصاد لرستان ارزیابی و بیان کرد: ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و قرارگیری در محور مواصلاتی شمال به جنوب در راستای گردشگری و ظرفیت‌های معدنی و تبدیلی در راستای توسعه صنعت لرستان اهمیت دارند.

شفقت مسائل فرهنگی و اجتماعی را دیگر محور توسعه‌ای در لرستان علاوه بر اقتصاد قلمداد کرد و گفت: این استان به‌عنوان یک جامعه دینی و شیعی و با داشتن تعداد زیاد شهدا، یک ظرفیت مهم دارد که باید حفظ شود.

وی تأکید کرد: با وجود تمام ظرفیت‌های استان، نارسایی‌هایی از جمله مدیریت انرژی، حمل‌ و نقل و راه‌های مواصلاتی مختلف وجود دارد که ترمیم آن‌ها موجب توسعه ظرفیت‌ها خواهد بود.

استاندار ادامه داد: در لرستان در راستای دعوت و جذب سرمایه‌گذاران به‌خوبی عمل نشده است و باید برنامه منظمی در این راستا تدوین شود.

شفقت تأکید کرد: این امکان وجود دارد که با حفظ شرایط موجود، اقتصاد و فرهنگ را در استان توسعه دهیم.

وی بر لزوم ایجاد شور و نشاط در جامعه با هدف مشارکت بالا در انتخابات و برگزاری با شکوه آن تأکید و اضافه کرد: باید با همکاری و همراهی دست‌ به‌ دست هم دهیم تا شرایط حضور پرشور مردم فراهم شود.

انتهای خبر/37147/

برچسب ها