19 September-2024 الخميس - 16 ربیع الاول 1446 پنجشنبه - 29 شهریور 1403 22:14 (GMT) 22:14 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ضعف در ارتباط کلامی والدین با فرزندان مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی است
سه شنبه 29 خرداد 1403 ساعت 18:23
ضعف در ارتباط کلامی والدین با فرزندان مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی است

ضعف در ارتباط کلامی والدین با فرزندان مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی است

سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا امروز ۲۹ خردادماه در همایش امنیت محله محور که در سالن دکتر زرین‌کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: پیش زمینه مشکلات به وجود آمده در حوزه امنیت در محلات و حتی جامعه امروزی عدم تأمل و تعامل خانواده‌ها با فرزندان و نبود نیروی قابل‌اعتماد در محلات است.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت در محلات نیازمند سازگارهایی است که این سازگارها دور از واقعیت نیست، افزود: در بحث امنیت دستورالعمل‌هایی وجود دارد و بنا برهمین دستورات در حوزه امنیت کلیه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تقسیم‌بندی شده است.

فرمانده انتظامی بروجرد خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی ضعف‌هایی وجود دارد که می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها به کسب مهارت زندگی، عدم کنترل خشم اشاره کرد.

مهدوی‌کیا اضافه کرد: ضعف در ارتباط کلامی والدین با فرزندان مهم‌ترین عامل و پیش‌زمینه آسیب‌های اجتماعی است و امروزه خانواده‌ها تأمل و تعادل در گفتار را با فرزندان خود کم کرده و این امر بزرگ‌ترین آسیب روانی را به آن‌ها وارد خواهد کرد.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در کسب مهارت زندگی سفیران امنیت هستند و نباید با نادیده گرفتن جوانان بستر افکارغربی تحصیل شده را توسط فضای مجازی به آن‌ها تحمیل کنند.

فرمانده انتظامی بروجرد ادامه داد: فضای مجازی باعث پرخاشگری جوانان می‌شود و اقتدار جوانان حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است اقتداری که غرب‌گرایان به‌ظاهر متمدن با فضای مجازی دیکته شده نشانه گرفته‌اند.

مهدوی‌کیا با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: این عملیات مهم‌ترین و اصلح‌ترین اقتدار انقلاب اسلامی بوده و شیرینی عملیات وعده صادق مردم را به انقلاب نزدیک‌تر کرد و خانواده‌ها موظف هستند جوانان خود را در این زمینه آگاه کنند.

وی اظهار کرد: تعامل مشترک بین پلیس (نیروی انتظامی) و مردم می‌تواند ارتقای رضایتمندی و احساس امنیت بیشتر را در محلات به همراه داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی بروجرد گفت: کانون خانواده اگر گرم باشد فرزندان آسیب نخواهند دید و به بیراهه نخواهند رفت.

مهدوی‌کیا خاطرنشان کرد: امنیت در هر مکان و جامعه‌ای باعث توسعه و آبادانی خواهد شد لذا از دهیارها، بخشداران و مردم خواستار اعتماد محلی و همکاری با پلیس هستیم چراکه امنیت اتفاقی نیست و برای حفظ امنیت اعتماد مردم لازم است.

انتهای خبر/37264/

برچسب ها