20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 14:32 (GMT) 14:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا
یکشنبه 3 تیر 1403 ساعت 9:56
عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا

عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا

محمد دوستار امروز سوم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به کسب عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی پر استناد دنیا، اظهار کرد: بنا بر اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، در اعلام آخرین نتایج پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI)، دانشگاه گیلان در پنج حوزه موضوعی مهندسی، شیمی، علوم کشاورزی، علوم مواد، علوم گیاهی و جانوری با هفت هزار ۲۱۱ مدرک، ۹۵ هزار و ۱۴ استناد و ۴۳ مقاله برتر، رتبه ۲۷ در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات کشور و حضور در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر جهان را کسب کرد.

وی افزود: در بازه زمانی ۲۰۱۴-۲۰۲۴، تعداد ۹۰۱۹ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در تمامی حوزه‌های موضوعی انتخاب شده‌اند که ۱۳۴ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی از ایران است.

سرپرست دانشگاه گیلان گفت: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه های موضوعی مختلف می‌پردازد.

دوستار خاطرنشان کرد: مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس، مؤسسات پراستناد برتر دنیا را در ۲۲ حوزه شیمی، علوم گیاهی و حیوانی، ایمنی شناسی، زیست شناسی و زیست شیمی، علوم اعصاب و رفتار، زمین شناسی، فیزیک، میکروبیولوژی، روانپزشکی- روان شناسی، علوم فضا، پزشکی بالینی، ریاضیات، محیط زیست و بوم شناسی، داروشناسی و سم شناسی، اقتصاد و تجارت، علوم رایانه، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، مهندسی، علوم کشاورزی و علوم مواد، علوم اجتماعی، کلیات و چند رشته‌ای انتخاب می‌کند.

دوستار افزود: بنابراین در هر حوزه موضوعی، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی انتخاب شده بیشترین تعداد استنادها را دریافت کرده‌اند. 

انتهای خبر/38511/

برچسب ها