28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 10:17 (GMT) 10:17 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
بودجه 1400 شهرداری تهران انقباضی است
یکشنبه 5 بهمن ساعت 9:7
بودجه 1400 شهرداری تهران انقباضی است
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تورم لجام‌گسیخته و کاهش ارزش پول ملی عملاً بودجه شهرداری در سال 1400 انبساطی نبوده و بلکه انقباضی هم بوده ولی رویکرد ما در شورای شهر این است که این افزایش منجر به شهرفروشی نشود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی شهردار تهران اظهار کرد: رقمی که شهردار تهران اعلام کردند جمعاً 50 هزار میلیارد تومان می‌شود؛ 11 هزار میلیارد از تبصره‌ها در ردیف‌ها نشسته، لذا در همه سنوات گذشته  این عدد و رقم به نسبت بودجه در تبصره‌ها بوده است که رقم بودجه را 39 هزار میلیارد تومان می‌کند.

وی تصریح کرد: 39 هزار میلیارد امسال در مقایسه با 30 هزار و 500 میلیارد تومان سال 99 این یعنی تنها 24 الی 25 درصد افزایش بودجه داشته‌ایم. با توجه به تورم لجام‌گسیخته و کاهش ارزش پول ملی عملاً بودجه شهرداری در سال 1400 انبساطی نبوده و بلکه انقباضی هم بوده ولی رویکرد ما در شورای شهر این است که این افزایش منجر به شهرفروشی نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که تحریم‌های ظالمانه بر منابع اعتباری تهران شهرداری تهران تأثیر داشته است، گفت: با وجود مشکلات پاندمی کرونا، ریالی از صندوق ذخیره ارزی و دولت به شهرداری تهران کمک نشده و شهرداری تهران علی‌رغم بدهی‌های گذشته توانسته مجموعه‌هایی از پروژه‌هایی که نیاز شهروندان بوده را برآورده کند هر چند انتظار شورا بیش از این بوده است.

سالاری اذعان کرد: از آقای حناچی می‌خواهیم مبالغ را برای پروژه‌های شاخصی بگذارند و در قالب برنامه اولویت‌محور تحقق‌پذیر عمل کند که قطعاً توسعه حمل و نقل عمومی از اولویت‌های جدی ما خواهد بود. در حوزه شهرسازی و معماری باید رویکرد توقف شهرفروشی را  به‌عنوان دستاورد ارزشمند این دوره مدیریت شهری داشته باشیم.

انتهای خبر/4090/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار