20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 2:56 (GMT) 2:56 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
توسعه اقتصادی؛ مهم‌ترین مطالبه جرقویه از رئیس‌جمهور
یکشنبه 17 تیر 1403 ساعت 7:25
توسعه اقتصادی؛ مهم‌ترین مطالبه جرقویه از رئیس‌جمهور

توسعه اقتصادی؛ مهم‌ترین مطالبه جرقویه از رئیس‌جمهور

محسن ریاحی در گفت‌وگو با آگاه درباره مهم‌ترین مطالبه مردم شهرستان جرقویه از رئیس‌جمهور منتخب، اظهار کرد: شهرستان جرقویه جزء شهرستان‌های تازه تأسیس است که سه سال از عمر شهرستان شدن آن می‌گذرد و مشکلات زیرساختی اساسی دارد که این مشکلات شامل نبود زیرساخت مناسب در راه‌ها، بهداشت و درمان و نبود آب برای توسعه بخش صنعت و کشاورزی است. از رئیس‌جمهور منتخب انتظار داریم این موارد را برای شهرستان تسهیل کنند تا جوانان شهرستان بتوانند از طریق توسعه اقتصادی در جرقویه اشتغال داشته باشند.

وی افزود: در بخش فرهنگی شهرستان جرقویه مهجور بوده اما دارای مردم با فرهنگ و شخصیت‌های فرهنگی برجسته‌ای است. صاحبان علم و فرهنگ مانند آیت‌الله مهدی‌زاده، میرجهانی و... در جرقویه زیسته‌اند که این امر نشان می‌دهد این شهرستان از نظر فرهنگی غنی است، اما دارای زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی نیست، به‌طوری که فرهنگسرا، مراکزی فرهنگی و ... را ندارد و از نظر زیرساخت ورزشی نیز ضعف داریم که امیدواریم دولت آینده به این موارد رسیدگی کند.

فرماندار جرقویه گفت: شهرستان جرقویه به شکل مزمن از بیکاری رنج نمی‌برد، چراکه به واسطه همت مردم شهرستان اشتغال‌های مختلفی در صنعت کشاورزی، بازیافت و... داریم و نرخ بیکاری جرقویه کمتر از ۹ درصد است، اما کیفیت شغل و درآمد در شهرستان پایین است و میزان تلاشی که مردم می‌کنند با میزان درآمدی که به دست می‌آورند مناسب نیست که نیاز به توسعه اقتصادی دارد تا سطح درآمدی مردم بالاتر رود.

انتهای خبر/42473/

برچسب ها