20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 10:32 (GMT) 10:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
توسعه آموزشی دانشگاه صنعتی بهبهان در سال تحصیلی گذشته
دوشنبه 18 تیر 1403 ساعت 9:40
توسعه آموزشی دانشگاه صنعتی بهبهان در سال تحصیلی گذشته

توسعه آموزشی دانشگاه صنعتی بهبهان در سال تحصیلی گذشته

مجید مرادی‌زیرکوهی در گفت‌وگو با آگاه با اشاره به رشته‌های اضافه شده در نیم سال تحصیلی گذشته به این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه صنعتی از سال ۷۶ با پذیرش تعداد محدودی دانشجو در رشته مهندسی منابع طبیعی در مقطع کارشناسی آغاز به کار کرد و رفته رفته بر تعداد رشته‌ها و مقاطع تحصیلی افزوده شد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه رشته‌های تحصیلی، در سال تحصیلی گذشته، چهار رشته مهندسی شیمی در حوزه‌ فنی و مهندسی و میکروبیولوژی، زیست سلولی مولکولی و فیزیک مهندسی در حد حوزه علوم پایه در مقطع کارشناسی به رشته‌های موجود افزوده شد و مجموع رشته‌های کارشناسی به ۱۷ رشته افزایش یافت.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان گفت: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد،  مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش سیستم‌های انرژی، مهندسی شیمی گرایش فناوری و انتقال گاز در حوزه فنی و مهندسی، ریاضیات و کاربردها گرایش آنالیز و ریاضیات کاربردی گرایش علوم داده، زیست شناسی گرایش فیزیولوژی گیاهی و زیست فناوری گرایش میکروبی در حوزه علوم پایه، علوم و مهندسی مرتع گرایش مدیریت و کنترل بیابان در حوزه منابع طبیعی اضافه شدند. در حال حاضر ۲۲ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد ارایه می‌شود.

مرادی‌زیرکوهی عنوان کرد: با توجه به اهمیت توسعه مقطع تحصیلات تکمیلی امسال برای اولین سال، مقطع دکترای تخصصی با سه رشته در دانشگاه راه‌اندازی شد. بر این اساس، رشته علوم و مهندسی جنگل گرایش علوم زیستی جنگل، علوم و مهندسی آبخیز گرایش حفاظت آب و خاک و شیمی آلی برای اولین بار در دانشگاه ارائه شدند.

انتهای خبر/42850/

برچسب ها