20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 10:41 (GMT) 10:41 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جریان سرآمدی آموزشی به سایر بخش‌های سیاستگذاری دانشگاه‌ها نفوذ کند
دوشنبه 18 تیر 1403 ساعت 8:48
جریان سرآمدی آموزشی به سایر بخش‌های سیاستگذاری دانشگاه‌ها نفوذ کند

جریان سرآمدی آموزشی به سایر بخش‌های سیاستگذاری دانشگاه‌ها نفوذ کند

به گزارش آگاه، حجت الاسلام مصطفی رستمی در دومین اجلاس سرآمدی آموزشی دانشگاه ها که امروز در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، به تشریح سجایای اخلاقی رئیس جمهور شهید اشاره کرد و گفت: ما در دوره مختلف ریاست جمهوری های متفاوتی داشتیم؛ اما در دولت سیزدهم یعنی دولت سیزدهم  رئیس جمهوری داشتیم از جهات مختلف آموزه های فراوانی را در حوزه حکمرانی در جوامع داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: قطعا هیچ کس از نقد بر عملکرد خود مصون نیست، بجز معصومین هیچ کسی بی خطا نیست. اما اینکه در شرایطی باشیم که بتوانیم طراز مسولیت را ارتقا بدهد توفیقی است که خدا نصیب شهید جمهور رئیسی کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: ما در این دوره توفیقات فراوانی در وزارت علوم شاهد هستیم که توجه به سرآمدان آموزشی یکی از این موارد است.

رستمی یادآور شد: با تغییر دانشگاه ها از آموزش محور به پژوهش محور و همچین سایر مقوله ها، کمترین توجهی به مقوله آموزش که پرکاربردترین بخش های دانشگاه است صورت گرفت. بر این اساس حمایت ها و تشویق ها برای سوق دادن به سمت پژوهش بود و به رسالت اصلی استاد که آموزش است بی توجهی صورت گرفته بود.

این مقام مسئول مقوله تربیت دانشجو، کارشناس و انسان طراز را جز مسولیت های مهم اساتید دانست و گفت: توجه به نقش های مهم اساتید دانشگاه ها موجب غفلت این نقش شده است و بیشتر توجهات بر آیین نامه ها بر پژوهش تکیه دارد. بنابراین بازنگری آیین نامه ارتقا موجب توجه به بخش های کمتر توجه شده اعضای هیات علمی است چون جریان تربیت دانشجو در فضای آموزش صورت میگیرد حتی جریان پژوهش بخشی از فرآیند تربیتی و آموزشی استاد بود.

رستمی خاطرنشان کرد: باید لازمه تربیت دانشجو و طراحی جریان آموزش و تربیت بخشی از وظیفه استاد در دانشگاه باشد. این در حالی است که مهارت معلمی جز سرفصل های معلمی در دانشگاه نیست  و قرار بود این امرددر دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس صورت بگیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: باید به بخش آموزش اساتید توجه کنیم تا بتوانند دانشجوی محقق، متعهد که دانش را بر ثروت ترجیج می دهند تربیت کنند. همچنین جریان سرآمدی آموزشی در فضای دانشگاه باید به سایر بخش های جریان مدیریت و سیاست گذاری دانشگاه از جمله آیین نامه ارتقا ارتقا یابد.

انتهای خبر/42974/

برچسب ها