20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 21:40 (GMT) 21:40 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
لزوم اجرای کامل سیاست‌های کلی سلامت / اهمیت انتخاب وزیر بهداشت شجاع و مطالبه‌گر
دوشنبه 18 تیر 1403 ساعت 11:46
لزوم اجرای کامل سیاست‌های کلی سلامت / اهمیت انتخاب وزیر بهداشت شجاع و مطالبه‌گر

لزوم اجرای کامل سیاست‌های کلی سلامت / اهمیت انتخاب وزیر بهداشت شجاع و مطالبه‌گر

به گزارش آگاه، بنابر اعلام روابط عمومی فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در متن نامه دکتر سید علیرضا مرندی خطاب به دکتر مسعود پزشکیان - رییس جمهور منتخب آمده است:« با احترام، بدینوسیله انتخاب جناب­عالی را بعنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای جناب­عالی توفیق روزافزون در جهت خدمت به مردم شریف ایران اسلامی مسئلت می ­نمایم.

همچنین امیدوارم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) با توجه و تمرکز و اعتقاد قلبی هرچه بیشتر به مبانی این انقلاب و نظام و نیز استفاده از عناصر و همکاران خوب و استفاده از تمام ظرفیت­‌های کشور این مسئولیت سنگین را به سرانجام آکنده از موفقیت برسانید.

بدیهی است همانطور که جناب­عالی نیز همیشه در فعالیت­‌های انتخاباتی تاکید داشتید، یکی از اولویت­‌های دولت چهاردهم موضوع اجرای سیاست­‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که امیدوارم با همت و تجربه گسترده و ارزشمند حضرت­عالی در حوزه سلامت، سیاست­‌های کلی سلامت که مبنا و هدف آن تحقق عدالت در سلامت بوده و لازمه برخورداری از عدالت در سلامت همه­ جانبه، اولویت دادن به اقدامات ارتقایی و پیشگیری، روزآمدن کردن و تکمیل نمودن شبکه بهداشتی درمانی کشور در تمام سطوح است، بصورت کامل اجرا شود.

از اولویت­‌های دیگر، موضوع تعمیق و تکمیل ادغام آموزش و پژوهش در شبکه بهداشتی درمانی کشور است که از نتایج انجام آن می­‌توان به پاسخگو و جامعه­‌نگر نمودن آموزش پزشکی و ارائه خدمات سلامت اشاره کرد. لازمه اجرای کامل و صحیح سیاست­‌های کلی سلامت علاوه بر نظارت جناب­عالی، انتخاب وزیر بهداشت شجاع، مطالبه­‌گر و معتقد به اجرای بند بند سیاست­‌های کلی سلامت می­‌باشد که امید است با توجه به سوابق جناب­عالی در حوزه سلامت، این امر بنحو مطلوب و با نظارت مستمر حضرت­عالی تحقق یابد.

در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای حضرت­عالی در جایگاه منیع خدمت به مردم عزیز کشورمان و به ویژه محرومان، آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی را که جناب­عالی عضو پیوسته آن هستید، جهت هرگونه مشورت و همکاری در حوزه سلامت اعلام می ­دارد.»

انتهای خبر/43046/

برچسب ها