20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 10:46 (GMT) 10:46 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
افتتاح مدرسه نوآفرینی و کارآفرینی در دانشگاه تربت‌حیدریه
سه شنبه 19 تیر 1403 ساعت 11:40
افتتاح مدرسه نوآفرینی و کارآفرینی در دانشگاه تربت‌حیدریه

افتتاح مدرسه نوآفرینی و کارآفرینی در دانشگاه تربت‌حیدریه

عباس خاشعی سیوکی، رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه ظهر ۱۹ تیرماه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این مدرسه با اشاره به اینکه نبود یک مرکز برای ارائه خروجی کارهای پژوهشی و آزمایشی دانشجویان که متصل کننده به مرکز رشد باشد، احساس می‌شد، گفت: به دلیل کمبود این نیاز برخی پژوهش‌ها یا به صورت فردی توسط پژوهشگر پیگیری می‌شد و یا مسکوت می‌ماند.

وی بیان کرد: مدرسه نوآفرینی و کارآفرینی با هدف تکمیل زیرساخت عملیاتی برای فرآیند تولید ایده، دانش و تجاری سازی محصولات پژوهشگران و دانشجویان در دانشگاه تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد که به ایجاد فرصت‌های شغلی دانشجویان و افزایش مشارکت اعضای هیأت علمی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه با بیان اینکه این مرکز دارای سه بخش و یا قسمت است، به تشریح هریک از این بخش‌ها پرداخت و ادامه داد: در بخش اول بر اساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه و همچنین استعداد دانشجویان به افراد آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توانند در رشته خود کسب و کار راه اندازی کنند.

خاشعی اظهار کرد: در بخش دوم به پیوند صنعت و دانشگاه می‌پردازیم و با ایجاد فضایی در دانشگاه تلاش کردیم تا اساتید و دانشجویان با حوزه صنعت منطقه بتوانند به صورت مستقیم در ارتباط باشند که بر این اساس تاکنون توانسته‌ایم ۵۰ دانشجو را بورسیه کنیم.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه در پایان گفت: بخش سوم این مرکز سرای رویش است و بعد از اینکه دانشجو زنجیره تولید را در پروژه‌ای تحقیقاتی به اتمام رساند، دوره‌های آموزشی لازم را سپری می‌کند و به‌عنوان یک شتاب‌ دهنده که رشد اولیه صورت گرفته تحویل مراکز رشد می‌شوند.

انتهای خبر/43195/

برچسب ها