20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 19:33 (GMT) 19:33 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
پزشکیان: مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد
پنجشنبه 21 تیر 1403 ساعت 9:26
پزشکیان: مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد

رئیس جمهور منتخب گفت: به‌خاطر حق و عدالت مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد؛ ما حرف‌هایی که زدیم شعار نبود و باور ماست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آگاه، مسعود پزشکیان؛ رئیس‌جمهور منتخب صبح امروز در جمع اعضای ستاد انتخاباتی استان تهران اظهار کرد: به‌خاطر حق و عدالت مقابل هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد؛ ما حرف‌هایی که زدیم شعار نبود و باور ماست.

رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: همه اقشار جامعه اعم از زن، مردم، جوان، پیر و ... حق دارند و باید بر اساس حق و عدالت با آنان رفتار کنیم.

پزشکیان گفت: باید موجب زینت اهل‌بیت(ع) باشیم و نه مایه سرافکندگی و ننگ؛ اگر بر اساس آموزه‌های دینی رفتار کنیم، مشکلات حل می‌شود.

وی با تأکید بر پرهیز از دروغ و دادن وعده‌های ناشدنی اظهار داشت: وقتی کسی وعده می‌دهد باید پای حرف خود بایستد و مردم از او انتظار دارند.

رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: پست، مقام و جایگاه برای من امتیازی ندارد و به آنچه که به آن معتقدم، همچنان اعتقاد دارم اما بار سنگینی که شما و مردم کشورمان بر شانه‌های ما گذاشته‌اید، به‌شدت سنگینی می‌کند. اگر شما اعضای ستاد، مردم، نخبگان، تولیدکنندگان، کارشناسان، صنعت گران، مذهبیان، عشایر، کشاورزان و سایر اقشار مردم نباشند، به تنهایی و بدون حمایت مردم، نمی‌توان امور کشور را انجام داد.

پزشکیان عنوان کرد: صادقانه با همه مردم بر آنچه که پیمان بسته‌ام، خواهم ماند؛ زندگی امام حسین(ع) و سایر ائمه سرشار از حریت، آزادگی، درس و تجربه است و من زندگی خود را با زندگی آنها تطبیق داده و به این راهی که انتخاب کرده‌ام، افتخار می‌کنم.

وی اضافه کرد: چرا بعضاً حرف می‌زنیم ولی پای حرف خود نمی‌ایستیم؟ برخی از برادرها گمان می‌کنند که ما خود را گم کردیم و یا قرار است زد و بندی انجام دهیم اما مطمئن باشید که زد و بندی انجام نخواهیم داد. شما اعضای ستاد، بازوان و صدای ما محسوب می‌شوید.

رئیس‌جمهور منتخب بیان کرد: بنده در هر موقعیتی که بوده صادقانه با مردم صحبت کرده‌ام؛ این موقعیت‌ها و جایگاه‌ها ما را تغییر نخواهد داد. اگر قرار بود بخورم، ببرم و بدزدم، تاکنون باید این کار را انجام می‌دادم اما قرار نیست در این سن برای خودم و اطرافیانم کاری انجام دهم و کاری هم نخواهم کرد.

پزشکیان گفت: لازم است انسجام و وحدت را حفظ کنیم؛ باید ایران بر اساس حق، عدالت، آزادگی و مردانگی درست شود. ایران برای همه ایرانیان است و همه باید تلاش کنیم ایران بر اساس حق، عدالت، آزادگی و مردانگی درست شود. حق هر فردی، حق هر قومی و حق هر کسی که در این جامعه ناحق شود، باید ما مقابل آن ایستاده و از این ناحقی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم حق فردی از بین برود. این رویه را امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) به ما یاد دادند و به ما آموختند.

وی ادامه داد: اگر دیدید که این نشست کمی با تاخیر انجام شد به این دلیل است که دیدارهای متعددی بود و امکان دیدار همه شما در این مدت فراهم نشد. چرا که فرصت کمی وجود دارد. در حالی که خدمتگزار همه شما و خاک پای همه ایرانیان هستم و به این شکل نیست که وعده دهم و به پستی برسم و بعد فرار کنم.

رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: با کمک یکدیگر باورها و اعتقادهای خود را با قدرت در جامعه پیگیری خواهیم کرد؛ ما از نسلی نیستیم که تصور کنید دروغ می‌گویم. بلکه ما راه امام حسین(ع) و راه حضرت علی(ع) و راه انسان‌های آزاده و عدالتخواه را ادامه خواهیم داد.

پزشکیان بیان کرد: در این راه امید است به نحوی اقدام کنیم که اجازه ندهیم در جای‌جای این کشور ظلمی و ستمی انجام شود و حق و ناحقی صورت بگیرد و مظلومی باشد و ما صدای او را نشنویم. بلکه باید صدای او را بشنویم و حق او را پیگیری کنیم.

انتهای خبر/43789/

برچسب ها