20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 0:2 (GMT) 0:2 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
امکانات ورزشی گلبهار جوابگوی جمعیت نیست
سه شنبه 2 مرداد 1403 ساعت 10:15
امکانات ورزشی گلبهار جوابگوی جمعیت نیست

امکانات ورزشی گلبهار جوابگوی جمعیت نیست

رضا شهنازی در گفت و گو با آگاه با اشاره به وضعیت امکانات ورزشی این شهرستان اظهار کرد: خود اداره ورزش و جوانان خیلی امکانات خاصی ندارد و فقط شامل یک باب سالن ورزشی و یک باب چمن مصنوعی گل کوچک می‌شود.

وی با بیان اینکه به زودی سه سالن ورزشی که در اختیار شرکت عمران قرار دارد به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: به جز اماکن ورزشی زیر نظر اداره ورزش و جوانان یک چمن ورزشی طبیعی بزرگ نیز در شهرستان داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلبهار با اعلام اینکه یک سالن ورزشی دیگر هم علیرغم اینکه تکمیل شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هم دو باب سالن ورزشی در شهر گلبهار و گلمکان دارد.

وی همچنین از وجود یک باب سالن در اختیار ناحیه مقاومت بسیج و یک سالن دیگر مربوط به دانشگاه آزاد خبر داد و تصریح کرد: در شهر گلمکان نیز به جز سالن آموزش و پرورش دو سالن دیگر خیر ساز و گود باستانی وجود دارد.

شهنازی با اشاره به وجود یک باب سالن ورزشی دیگر در روستای گاوطرنا و یک سالن در روستای اسجیل بیان کرد: گرچه در خود شهر گلبهار تاکنون خیرین ورودی به پروژه‌های ورزشی نداشته‌اند اما در روستاهای تابعه شاهد حضورشان هستیم که جای تقدیر دارد.

تمامی سالن‌های ورزشی تمرینی هستند

وی با بیان اینکه تمامی ساخت و سازهای شهر جدید گلبهار زیر نظر و توسط شرکت عمران انجام می‌شود، در خصوص استاندارد بودن سالن‌های ورزشی در این شهرستان اظهار کرد: به جز سالن دانشگاه آزاد که یکی از باکیفیت‌ترین اماکن ورزشی حتی استان است سایر سالن‌ها نیز فاقد استانداردهای لازم هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلبهار با اعلام اینکه سایر سالن‌هایی که احداث شده‌اند تمرینی هستند و فضایی برای حضور تماشاچی ندارند، به وضعیت فعالیت هیات‌های ورزشی اشاره کرد و توضیح داد: شهرستان گلبهار اکنون ۳۰ هیات ورزشی دارد که بالغ‌بر ۸۰ تا ۹۰ درصدشان فعال هستند.

وی افزود: با توجه به جدید بودن شهر گلبهار و بالا بودن جمعیت جوانان طبیعتاً در حوزه ورزش نیز فعالیت بیشتری انجام می‌شود، به طوری که بالغ‌بر ۲۵ هیات ورزشی فعال هستند.

بانوان محروم از سالن اختصاصی

شهنازی آمار ورزشکاران سازمان یافته شهرستان را بالغ‌بر ۴ تا ۵ هزار نفر و غیر سازمان یافته نیز حدود ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: گرچه سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرستان نداریم اما در رشته‌های مختلف فعالیت بسیار خوب و فعالیت چشمگیری دارند.

وی با بیان اینکه بانوان بیشتر در رشته‌های اسکیت، کوهنوردی، فوتسال، شطرنج، بسکتبال، هندبال، والیبال، تکواندو، کاراته، دفاع شخصی، بازی‌های بومی محلی و تعدادی دیگر نیز فعالیت دارند، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به فعالیت‌های حوزه ورزش و پیگیری‌های صورت گرفته شروع سال ۱۴۰۳ برای ورزش شهرستان بسیار خوب بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گلبهار با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان ابتدای امسال کمک‌های بسیار خوبی به ورزش شهرستان داشت، افزود: اکثر برنامه‌های ورزشی مدنظر اجرا شد و حتی در برنامه فرهنگی ورزشی سه روزه نیز بالغ‌بر ۱۵ هزار نفر حضور داشتند.

وی در ادامه با اعلام اینکه اکنون در حال آماده شدن برای میزبانی مسابقات کشوری شطرنج کم بینایان و نابینایان انتخابی تیم ملی هستیم، افزود: بلافاصله این افراد به مسابقات جهانی در کشور هند اعزام خواهند شد.

گلبهار دارای بهترین سایت‌ صخره‌نوردی خراسان رضوی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلبهار با بیان اینکه تاکنون توسط صخره‌نوردان ۲۴ مسیر از ۶۰ مسیر مد نظر در سایت صخره نوردی گشایش یافته، گفت: شهرستان گلبهار دارای یکی از بهترین سایت‌های صخره‌نوردی خراسان رضوی است.

وی همچنین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته هیات وزنه‌برداری راه‌اندازی شد که خود هیات با هزینه شخصی اقدام به راه‌اندازی باشگاه‌هایی در شهرستان کردند.

شهنازی با اشاره به اینکه تمامی هیات‌های ورزشی فعالیت‌های بسیار خوبی دارند، تصریح کرد: حدود دو هفته قبل تیم فوتسال توانست به لیگ برتر استان صعود کند و تیم امید هم اکنون در لیگ کشور حضور دارند.

با توجه به جمعیت به لحاظ امکانات ورزشی بسیار عقب هستیم

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به جمعیت به لحاظ امکانات ورزشی بسیار عقب هستیم و نیازمند توجه بیشتر از سوی استان است، خاطرنشان کرد: طی یک ماه آینده دو چمن مصنوعی در دو روستای اسجیل و دولت‌آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلبهار همچنین از کلنگ زنی اولین سالن ورزشی طبقاتی در روز عید غدیر خبر داد و افزود: با اعتباری که امسال اختصاص خواهد یافت حداکثر تا ۱.۵ سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه طبقه همکف این سالن طبقاتی برای رشته‌های مختلف ورزشی خواهد بود و طبقه اول نیز برای فضای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: گرچه برای شروع پروژه ۹۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت اما برای سال آینده نیز ۵ میلیارد تومان پیش‌بینی و در شهرستان تائید شده است.

شهنازی ادامه داد: با توجه به کمک‌ها و توجهی که مسئولان شهرستان و استان به ورزش شهرستان گلبهار دارند در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلبهار بیان کرد: تلاش می‌شود با کمک شرکت عمران فضای مناسبی برای ورزش بانوان احداث شود، حتی مورد استفاده هیات‌های مختلف نیز قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با پیشنهاد خیرین مقرر شده یک گود باستانی در شهرستان احداث شود، گفت: خوشبختانه با همدلی خوبی که بین مدیران شهرستان وجود دارد به زودی شهرستان گلبهار در بسیاری از رشته‌های ورزشی حرف برای گفتن خواهد داشت.

جمعیت گلبهار روز به روز در حال افزایش است

شهنازی در ادامه به تفاوتی که شهرستان گلبهار با تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی دارد اشاره کرد و گفت: گرچه سایر شهرستان‌ها تقریباً یک جمعیت ثابتی دارند اما جمعیت شهرستان گلبهار روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ تاکنون جمعیت این شهرستان حداقل سه برابر شده است و قطعاً تا چند سال آینده نیز همین جمعیت هم به دو برابر افزایش خواهد یافت، افزود: با این وضعیت گلبهار در آینده دومین شهر پرجمعیت خراسان رضوی پس از مشهد خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلبهار گفت: جمعیت این شهرستان در آخرین سرشماری حدود ۶۰ هزار نفر بود که اکنون به بیش از ۱۷۰ هزار نفر رسیده است.

انتهای خبر/46452/

برچسب ها