07 September-2024 السبت - 4 ربیع الاول 1446 شنبه - 17 شهریور 1403 23:43 (GMT) 23:43 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
برگزاری دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی سالمندان در کاشان
سه شنبه 2 مرداد 1403 ساعت 15:10
برگزاری دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی سالمندان در کاشان

برگزاری دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی سالمندان در کاشان

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با آگاه، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شادابی، نشاط و پویایی در سالمندان و ترویج ورزش‌های همگانی با حضور سالمندان بالای ‌۶۰ سال در قالب‌ رقابت‌های‌ تفریحی، آبی‌ و پیاده‌روی در سطح محلات‌ اجرا می‌شود.

وی افزود: افزایش و تقویت روحیه سالمندان و ایجاد همبستگی اجتماعی آن‌ها، فرصتی است تا پیش‌ از آنکه سالمند در تنهایی خود بماند او را در مسیری قرار داد که با تکیه بر مهارت‌ها و توانایی‌های خود روزها را با شادی و نشاط سپری کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تصریح کرد: بنابر پژوهش‌ها، معاشرت با دوستان و همسالان، سرگرمی‌های ساده، تغذیه سالم و توجه به نیازهای اولیه سالمندان نقش مؤثری در آسایش و آرامش جسم و روان آن‌ها دارد که تأمین بسترهای بخشی از این فرآیند بر عهده شهرداری است.

فرجی تأکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان و کاهش فعالیت‌های روزانه که باعث بروز مشکلات فیزیکی و روانی شده است، به منظور فراهم کردن شرایط لازم و تشویق این قشر برای حضور در میدان‌های ورزشی بهبود ناهنجاری‌های اسکلتی، عضلانی و حرکتی این جشنواره برگزار می‌شود.

وی گفت: ورزش در سالمندی از اهمیت بالایی برخوردار و ضروری است که افراد مسن سعی کنند فعال بمانند تا از عواقب بی‌تحرکی دور بمانند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان،افزود: این رقابت‌ها طی ماه‌های مرداد تا مهرماه با مشارکت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، هیئت ورزش‌های همگانی، ناحیه مقاومت بسیج و اداره ورزش و جوانان انجام می‌شود.

انتهای خبر/46503/

برچسب ها