08 September-2024 الأحد - 5 ربیع الاول 1446 یکشنبه - 18 شهریور 1403 2:16 (GMT) 2:16 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ضرورت ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی هنری در سیستان و بلوچستان
چهارشنبه 3 مرداد 1403 ساعت 16:24
ضرورت ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی هنری در سیستان و بلوچستان

ضرورت ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی هنری در سیستان و بلوچستان

محمد کرمی امروز چهارشنبه در آیین گشایش سالن‌های سینمایی زهک، راسک و نیکشهر که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: تمسک به قرآن در همه زمینه ها راهگشاست و هنر یکی از موضوع هایی محسوب می شود که قرآن ما را به سمت آن هدایت کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی و هنری از اهمیت بسزایی برخوردار است که انتظار می‌رود ۳ سالن سینمایی دیگر که قول آن داده شد، نیز به زودی تجهیز و راه‌اندازی و به مردم نجیب این استان تقدیم شود.

این مقام مسئول با تاکید بر این که هنر در همه زمینه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: باید تلاش کنیم جامعه از نظر توحیدی توسعه پیدا کند، در این صورت شاهد حل همه مشکلات خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: به همت دولت سیزدهم شاهد انقلاب در حوزه سینماسازی کشور هستیم که این توسعه در استان نیز مشهود است.

علی سرگزی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در سینماسازی کشور انقلاب رخ داده که بر همین اساس تعداد سینماهای استان نیز افزایش چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته سینما شستون سراوان با ۲۷۲ صندلی افتتاح شد که یکی از بهترین سالن‌های سینما از نظر جذب مخاطب شناخته می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: سینما تفتان خاش نیز صبح امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور افتتاح و به مردم هنردوست این شهرستان تقدیم شد.

وی افزود: همچنین شاهد افتتاح سینما فرهنگ راسک، ساحل زهک و سینما آزادی نیکشهر هستیم که راه‌اندازی این سالن‌ها خود می‌تواند توسعه اقتصاد فرهنگ را رقم بزند.

سرگزی خاطرنشان کرد: طبق قول مساعد رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور، ۳ سالن سینمایی دیگر نیز امسال در استان تجهیز و به مردم هنردوست این خطه تقدیم می‌شود.

انتهای خبر/46861/

برچسب ها