18 October-2024 الجمعة - 15 ربیع الثانی 1446 جمعه - 27 مهر 1403 5:3 (GMT) 5:3 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کسانی که محیط زیست را نابود می‌کنند در قیامت باید پاسخگو باشند
جمعه 5 مرداد 1403 ساعت 12:40
کسانی که محیط زیست را نابود می‌کنند در قیامت باید پاسخگو باشند

کسانی که محیط زیست را نابود می‌کنند در قیامت باید پاسخگو باشند

ماموستا حسینی امروز (٥مرداد) در خطبەهای نماز جمعە شهر سنندج اظهار کرد: خداوند نعمات بسیار زیادی از جملە نعمت سلامتی و نفس کشیدن را بە انسان ارزانی داشتە و باید هرلحظه قدردان این نعمت‌ها باشد.

وی عنوان کرد: بە فرمودە پیامبر عظیم الشان اسلام علم و علم آموزی قدرتمندترین سلاح هر انسانی است.

ماموستا حسینی افزود: هرانسانی باید نسبت بە حلال و حرام شناخت کامل داشتە باشد و از انجام کارهای حرام بپرهیزد و بە سمت کارهای حلال گرایش داشتە باشد.

وی ادامە داد: علم آموزی، دوری گزیدن از حرام، شناخت حق، حرکت بە سمت صداقت و راستی از ویژگی‌های بارز یک انسان مسلمان است.

امام جمعە موقت شهر سنندج افزود: پیامبر افراد اهل نماز را نور چشم خود دانستە است، لذا افرادی کە نمازهای واجب و مستحب را بەجا می‌آورند و شب زندەداری می‌کنند، از صورت و سیمای آن‌ها نور آشکار می‌شود.

ماموستا حسینی اضافە کرد: دشمنان در طول تاریخ این مهم را بیان کردەاند کە نمی‌توان دشمنان را تضعیف کرد مگر با دور کردن آن‌ها از قرآن و کتاب و نماز.

وی تصریح کرد: نماز جمعە در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت بودە و شرکت در نماز جمعە برای هر مسلمان با ثواب حج برابری می‌کند.

امام جمعە موقت شهر سنندج بیان کرد: یکی از دلایل سقوط مردم و ملت‌های مسلمان انحطاط اخلاق و حرکت بە سمت هرزگی و دوری از سنت‌ها و ارزش‌های دینی است.

ماموستا حسینی در ادامە بە شهادت حافظ محیط زیست اسماعیل کریمی اشارە و عنوان کرد: اسماعیل کریمی در راستای دفاع و حراست از منابع طبیعی ٨۰ درصد از وجودش در آتش سوخت و جان خود را فدای حیات و محیط زیست کردە است.

انتهای خبر/47146/

برچسب ها