08 September-2024 الأحد - 5 ربیع الاول 1446 یکشنبه - 18 شهریور 1403 4:30 (GMT) 4:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
دانشگاه باید دانشجوی کارآفرین تربیت کند
شنبه 6 مرداد 1403 ساعت 4:4
دانشگاه باید دانشجوی کارآفرین تربیت کند

دانشگاه باید دانشجوی کارآفرین تربیت کند

احمدرضا مظاهری در گفت‌وگو با آگاه اظهار کرد: دانشگاه آیت‌الله بروجردی در شهرستان بروجرد، ۵۴۰۰ دانشجو، ۱۲۰ عضو هیات علمی و ۱۲۰ کارمند دارد که نسبت هیات علمی به کارمندان این دانشگاه برابر است و هم‌اکنون ۳۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه دانشیار هستند و تنها یک استاد داریم.

وی از جذب پنج استاد در این دانشگاه خبر داد و گفت: پنج نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در شرف استادی هستند که سال آینده استاد می‌شوند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور به چندین نسل تقسیم می‌شوند، گفت: نسل اول آموزشی و پژوهشی بود نسل‌های بعدی به ترتیب کارآفرین و اشتغالزا و حکمت‌بنیان و تاثیرگذار هستند.

مظاهری با انتقاد از اینکه دانشگاه‌های ما در نسل اول و دوم ماندند و تنها شعار دانشگاه‌های نسل‌های بعدی را می‌دهند، تصریح کرد: دانشگاه آفرین دانشگاهی است که باید دانشجویی تربیت کند که پس از فراغت از تحصیل به دنبال کار دولتی نباشد و خود اشتغال ایجاد کند.

وی ادامه داد: در دهه ۶۰ تا ۸۰ دانشگاه‌ها دانشجو را برای ارگان‌های دولتی تربیت می‌کردند تا کارمند شوند و بعد این دهه دانشگاه دانشجو تربیت کرد تا استاد شوند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی افزود: اکنون دانشگاه باید دانشجویی تربیت کند که پس از فراغت از تحصیل برای خود اشتغالی ایجاد کند و این ایرادی است که به دانشگاه‌های استان وارد است و باید برای رفع این نقیصه راهکارهایی تعریف شود.

انتهای خبر/47228/

برچسب ها