08 September-2024 الأحد - 5 ربیع الاول 1446 یکشنبه - 18 شهریور 1403 4:42 (GMT) 4:42 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
اشتغال‌زایی و تولید، دستاوردِ راهبردهای اقتصادی در تیران است
شنبه 6 مرداد 1403 ساعت 8:37
اشتغال‌زایی و تولید، دستاوردِ راهبردهای اقتصادی در تیران است

اشتغال‌زایی و تولید، دستاوردِ راهبردهای اقتصادی در تیران است

علی محمدی‌کیا، صبح امروز (شنبه، ۶ مرداد) در نشست شورای اداری تیران و کرون در محل آستان مقدس امامزاده احمد این شهرستان، اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی این منطقه بر سه محور توسعه کشاورزی نوین، صنایع دانش‌بنیان و پاک و رونق صنعت گردشگری متمرکز شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشتغال-زایی و تولید روند رو به رشدی داشته است.

وی افزود: سالانه ۲۵ درصد بر فضای موجود گلخانه‌های تیران و کرون افزوده شده و در حال حاضر ۴۰ درصد از تولید فلفل دلمه‌ای کشور در این منطقه صورت می‌گیرد.

به گفته فرماندار تیران و کرون، افزایش تولید علاوه بر اینکه بر اقتصاد شهرستان و درآمدزایی بخش خصوصی افزوده، زمینه‌های اشتغال نیروهای کار و کارشناس را نیز فراهم کرده و مشاغل جدید مثل فراوری و بسته‌بندی به حلقه فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی این منطقه افزوده شده است.

محمدی کیا، با بیان اینکه در حوزه صنایع نیز تولیدات این خطه به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: بسیاری از نیروهای تحصیل کرده و جویای کار در مراکز صنعتی و تولید به کار گیری شده‌اند و جوانان نقش مهمی در اداره و راهبری صنعت دارند.

وی به مشاغل خانگی و فعالیت‌های زودبازده نیز اشاره کرد و یادآور شد: در مدت یک سال گذشته ۶ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی اختصاص یافته و وام‌های قرض‌الحسنه نیز به افراد جویای کار دهک‌های پایین سالانه توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

به گزارش آگاه، فرماندار تیران و کرون نقش توسعه زیرساخت‌های انرژی در این خصوص را مهم خواند و گفت: احداث ایستگاه جدید تقلیل گاز اقدامی اساسی برای رفع نیاز گازرسانی منطقه داشت و همین زیرساخت در تأمین گاز شهرک‌های گلخانه‌ای، صنعتی و خانگی کارساز شد و مانع از کمبود منابع در زمستان شد.

محمدی کیا به رونق گردشگری اشاره و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه برای جذب توریست با تأمین منابع بانکی روند روبه رشدی دارد و توانسته این صنعت را به یک فرصت اشتغال‌زایی و درآمدزایی تبدیل کند.

وی مدرسه‌سازی، توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی و پروژه‌های محلی را از دیگر اقدامات سه‌ساله بیان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اداری و کارشناسان آنان در این امر نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

ایجاد موکب‌های بین‌راهی در تیران و کرون

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون در بخشی از این نشست به برنامه‌های ماه محرم و صفر اشاره و اظهار کرد: مجوز راه‌اندازی موکب به متقاضیان با همکاری ادارات و نهادهای این شهرستان در حال انجام بوده که برای مراسم اربعین افزایش تعداد این موکب‌ها پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الاسلام اصغر ادریسی، افزود: بالغ بر ۱۰۰ موکب در این شهرستان برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین ایجاد خواهد شد که در بعضی از نقاط کار برپایی موکب آغاز شده است.

به گفته وی، تیران و کرون در محور تردد زائران اربعین به کربلا بوده و خدمت‌رسانی به آنان نقش مهمی دارد که با هم‌افزایی بین ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس، اورژانس ۱۱۵، دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها شرایط برای فعالیت آنان تسهیل خواهد شد.

انتهای خبر/47310/

برچسب ها