20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 8:52 (GMT) 8:52 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
علم جهاد دانشگاهی می تواند توسعه بخش کشاورزی استان را رقم بزند
سه شنبه 9 مرداد 1403 ساعت 4:22
علم جهاد دانشگاهی می تواند توسعه بخش کشاورزی استان را رقم بزند

علم جهاد دانشگاهی می تواند توسعه بخش کشاورزی استان را رقم بزند

علیرضا دهمرده در گفت وگو با آگاه افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه فعالیت های دامی و کشاورزی و فناوری های نوین ظرفیت خوبی دارد اما متأسفانه نیازهای این حوزه ها خوب برطرف نشده که جهاد دانشگاهی استان در این خصوص می تواند ورود کند و نیازهای استان را در این بخش برطرف کند.

دهمرده بیان کرد: این استان بخش عمده دانش تولیدات کشاورزی را در اختیار دارد و اگر از ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اتحادیه‌های اصناف بخش کشاورزی به خوبی استفاده کنیم شاهد سرمایه گذاری مناسب می‌شویم و این بخش ها می توانند از ظرفیت علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی استان دانش عمومی خود را در زمینه های مختلف همچون فراوری گیاهان دارویی افزایش دهد و به روز کند.

وی افزود: امروزه پژوهش بیشترین رونق را در کشاورزی ایجاد می‌کند و طرح‌های پژوهشی که در موضوع کشاورزی انجام می‌شود بیشترین بازده را برای اقتصاد استان دارد.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: حوزه آموزش جهاد دانشگاهی با توجه به اقدامات و دوره‌های کاربردی که دارد می‌تواند نیاز به آموزش نیروی انسانی در بخش کشاورزی را در استان رفع کند و این موضوع می‌تواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی داشته باشد.

انتهای خبر/48011/

برچسب ها