20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 8:38 (GMT) 8:38 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تاسیس دانشگاه صنعتی اسفراین در انتظار ابلاغ هیئت امنای دانشگاه‌های خراسان شمالی
چهارشنبه 10 مرداد 1403 ساعت 10:4
تاسیس دانشگاه صنعتی اسفراین در انتظار ابلاغ هیئت امنای دانشگاه‌های خراسان شمالی

تاسیس دانشگاه صنعتی اسفراین در انتظار ابلاغ هیئت امنای دانشگاه‌های خراسان شمالی

محمد حاتمی با حضور در دفتر آگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: تمام مراحل ارتقای مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی به دانشگاه صنعتی اسفراین انجام شده و در انتظار ابلاغ آن توسط هیئت امنای دانشگاه‌های استان هستیم که به ریاست قائم‌مقام وزیر در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای مجتمع آموزش عالی به دانشگاه نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله داشتن چند گروه و دانشکده بود که در گذشته انجام نشده بود، اما از دو سال گذشته تلاش‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌ها را آغاز کردیم. 

حاتمی بیان کرد: برای تاسیس دانشگاه به سه دانشکده و سه گروه در هرکدام از آن‌ها نیاز بود که توانستیم آن‌ها را به نتیجه برسانیم و در حال حاضر سه دانشکده و ۹ گروه در مجتمع عالی فنی مهندسی اسفراین وجود دارد. در این مجموعه، ۱۵۰۰ دانشجو در دو رشته کاردانی، دو رشته کاردانی ناپیوسته، ۱۱ رشته کارشناسی پیوسته و پنج رشته کارشناسی ارشد با گرایش‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین توانسته است در رتبه‌بندی ISC رتبه ۱۱ را بین دانشگاه‌های صنعتی کشور کسب کند، گفت: این مجتمع در مسیر توسعه به بزرگترین دانشگاه صنعتی شرق کشور قرار دارد و برای رسیدن به این هدف اقدامات مختلفی انجام شده است. 

وی اظهار کرد: از دو سال گذشته، چهار پروژه اساسی از جمله احداث ساختمان آموزشی، آزمایشگاه مرکزی، نمازخانه دانشکده و اتاق اساتید را آغاز کردیم که از جمله ملزومات برای ارتقا به دانشگاه محسوب می‌شد. آزمایشگاه مرکزی این مجتمع آموزشی در استان نظیر ندارد و شامل ۹ آزمایشگاه تخصصی می‌شود که پنج مورد از آن‌ها فعال شده و چهار مورد از آن‌ها نیز نیمه‌فعال است تا تجهیزات آن تکمیل شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افزود: حدود ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آزمایشگاه هزینه شده است و تامین و تکمیل تجهیزات آن نیز حدود هفت میلیارد تومان هزینه دارد.

رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین از میزبانی این مجموعه از سه کنفرانس ملی خبر داد و گفت: کنفرانس دستاوردهای نوین در مهندسی مواد، شیمی و ایمنی صنعتی، کنفرانس مهندسی مکانیک عمران و فناوری‌های پیشرفته و همچنین کنفرانس مهندسی برق، کامپیوتر و صنایع عناوین این کنفرانس‌های ملی است که تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر برای آن‌ها ارسال شده است.

انتهای خبر/48501/

برچسب ها