20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 6:26 (GMT) 6:26 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
اقدامات تحولی جهاد دانشگاهی در کشور محسوس است
یکشنبه 14 مرداد 1403 ساعت 8:23
اقدامات تحولی جهاد دانشگاهی در کشور محسوس است

اقدامات تحولی جهاد دانشگاهی در کشور محسوس است

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در گفت و گو با آگاه ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سال تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی منشاء آثار و اقدامات بزرگی بوده و توقع می‌رود امور مهم دست‌ نایافتنی و یا در مجرای دستگاه‌ها و مراکز علمی را با همت بلند جهادی، به نتیجه مطلوب برساند.

 وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در الگوسازی مؤثر برای جامعه به‌ویژه نسل جوان، افزود: این نهاد می‌تواند با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و با ارائه دوره‌های آموزشی مناسب، اشتغال‌زا و پربازده برای جوانان منشأ امیدآفرینی باشد.

دانشی گفت: جهاد یکی از مفاهیم اساسی مکتب اسلام است. به عبارتی واژه جهاد حکایت از امری مقدس و پر اجر و ثواب دارد.

امام جمعه بم بیان کرد: اقدامات تحولی جهاد دانشگاهی در کشور محسوس است و دستاوردهای بزرگی با همت این نهاد در طول سالیان بعد از انقلاب حاصل شده است.

 وی با اشاره به پیشرفت‌ حوزه‌های مختلف از طریق علم گفت: در مکتب وحی سفارش بسیاری به کسب علم شده و اولین آیاتی که بر رسول الله صلی الله علیه و آله نازل شده، اهمیت علم را می‌رساند.

دانشی با اشاره به اینکه هر علمی که در خدمت بشریت باشد مورد توجه دین اسلام قرار دارد، گفت: براساس توجه نظام جمهوری اسلامی به علم و حرکت نظام در این راستا، جهاد دانشگاهی تاسیس شد و خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و شاهد افتخارآفرینی‌ این نهاد در عرصه‌های مختلف علمی هستیم.

امام جمعه بم افزود: کشور ما در زمینه‌های مختلف از جمله  هوافضا، هسته‌ای، نانو و .... کارهای  بسیار ارزشمندی انجام داده اما نباید به وضع موجود قانع بود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت باید جدیت و پشتکار داشت، گفت: این امر را در جهاد دانشگاهی می‌بینیم و شاهد پیشرفت در تمام دانشگاه‌ها هستیم و سن دانشمندان ما پایین‌تر آمده است.

دانشی در بخش پایانی سخنانش ضمن تاکید بر تعهد همراه با تخصص بیان کرد: امیدواریم دولت جدید با روحیه علمی و دانشگاهی، مجاهدت نمایند و شاهد پیشرفت هرچه بیشتر دانشمندان عزیزمان و چهره‌های درخشان جهاد دانشگاهی با تعهد و تخصص باشیم.

 وی تاکید کرد: با روحیه‌ای که از آقای پزشکیان سراغ داریم قطعا این اتفاق رقم خواهد خورد و امیدواریم تیمی که به عنوان کابینه رئیس جمهور را همراهی خواهند کرد، کارآمد بوده و هم جهادی به مسائل ورود پیدا کنند.

انتهای خبر/49497/

برچسب ها