19 September-2024 الخميس - 16 ربیع الاول 1446 پنجشنبه - 29 شهریور 1403 0:18 (GMT) 0:18 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
اعزام ۱۳۴ نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار خراسان شمالی به کربلا
یکشنبه 14 مرداد 1403 ساعت 7:55
اعزام ۱۳۴ نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار خراسان شمالی به کربلا

اعزام ۱۳۴ نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار خراسان شمالی به کربلا

مجید الهی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه، اظهار کرد: صبح امروز ۱۳۴ نفر از فعالان اجتماعی محلات کم‌برخوردار در قالب طرح تحول اجتماع‌محور محلات با عنوان کاروان «رهسپاران عصر ظهور» به کربلای معلی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و احسان انجام می‌شود، گفت: فعالان اجتماعی امروز به‌عنوان سفیران کار خیر و احسان در جامعه فعالیت‌های خیرخواهانه را برای نیازمندان در محلات کم‌برخوردار انجام می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات یک الگوی مشارکتی و نهادسازی در کشور به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: از ابتدای اعزام زائران کاروان رهسپاران عصر ظهور در سال ۱۴۰۱ تا کنون در مجموع ۳۳۰ نفر به کربلا اعزام شده‌اند. همچنین سال گذشته ۸۸ نفر از زنان فعال از بانویاران خانه‌های امداد خراسان شمالی در همایش «کاروان رهسپاران عصر ظهور» در مشهد مقدس حضور یافتند.

وی با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت و توسعه هر محله، بیان کرد: آبادانی هر محله منوط به فعالیت جوانان آن محله است، زیرا ساختار و حکمرانی در خانه‌های امداد یک ساختار مردم‌محور است.

به گفته الهی‌راد، پنج خانه امداد در استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند و با همراهی مردم در حوزه‌های شناسایی نیازمندان، مهارت‌آموزی، کمک به جهیزیه و ازدواج، تامین مسکن، کمک به اشتغال، خدمات درمانی و ... اقدامات درخور توجهی انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد استان، پویش زیارت نیابتی اربعین را با هدف اعزام ۶۰۰ نفر از مددجویان این نهاد به کربلای معلی راه‌اندازی کرده است و خیرین و نیکوکاران می‌توانند با پیوستن به این پویش و واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ در این کار خیر شریک باشند.

انتهای خبر/49506/

برچسب ها