20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 4:39 (GMT) 4:39 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
حل مسائل شهر نیازمند گسترش ارتباط پایدار دانشگاه با شورا و شهرداری است
دوشنبه 15 مرداد 1403 ساعت 12:13
حل مسائل شهر نیازمند گسترش ارتباط پایدار دانشگاه با شورا و شهرداری است

حل مسائل شهر نیازمند گسترش ارتباط پایدار دانشگاه با شورا و شهرداری است

علی نظری امروز (۱۵ مردادماه) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی دانشگاه لرستان با مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، اظهار کرد: تلاش برای حل نظام مسائل شهر نیازمند گسترش ارتباط پایدار بین دانشگاه به‌عنوان یک نهاد تولیدکننده علم با شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: بایستی تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر آینده‌پژوهی و آسیب‌شناسی وضع موجود، توسط گروه‌های آموزشی متخصص در دانشگاه و مرکز تحقیقات راهبردی شورای اسلامی شهر انجام شود تا نظام مسائل مدیریت شهری با نگاهی کاملاً علمی و عملیاتی، رفع شود.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: این موضوع که دانشگاه لرستان خواهان گسترش همکاری‌های علمی و کاربردی و تحقیقاتی بوده نشان‌دهنده‌ تلاش برای تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه است.

نظری بیان کرد: دانشگاه می‌تواند به‌عنوان بازوی مشورتی علمی شورای اسلامی شهر باشد تا با همکاری همدیگر مبتنی بر نگاه‌های علمی، بتوان مشکلات شهر را رفع کرد یا کاهش داد.

وی از مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد خواست ارتباط خود را با گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان گسترش بدهد.

یونس امرایی، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این مراسم، با اشاره به جمله حضرت امام (ره) که دانشگاه مبدأ همه تحولات است، تصریح کرد: این جمله چراغ راه همه ما بوده که گویای اهمیت نهاد دانشگاه برای انجام تغییرات و تحولات در جامعه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه محل تولید علم و فرهنگ است و به همین علت اگر می‌خواهیم در حوزه‌های علمی و فناوری و فرهنگی و اجتماعی، تحول ایجاد کنیم و بیش‌ازپیش، رشد کنیم بایستی ارتباط خود را با دانشگاه گسترش دهیم.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان کرد: مدیریت شهری بخشی از حکمرانی است و اگر بخواهیم حکمرانی مبتنی بر علم و فناوری و بهره‌گیری از روش‌های علمی جدید را همواره سرلوحه کار خود قرار دهیم بایستی ارتباط پایدار بین دانشگاه و مدیریت شهری، گسترش یافته و نهادینه شود.

گفتنی است، در این نشست مهرداد امیری، رابط دانشگاه با مرکز پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و دکتر نواب کیامهر، نماینده این مرکز نیز دیدگاه‌های خود را در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه و راهکارهای برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر همایش ملی مدیریت شهری، بیان کردند.

انتهای خبر/49915/

برچسب ها