20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 4:39 (GMT) 4:39 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جزئیات اعزام دانشگاهیان علوم پزشکی اردبیل به سفر اربعین حسینی
دوشنبه 15 مرداد 1403 ساعت 11:59
جزئیات اعزام دانشگاهیان علوم پزشکی اردبیل به سفر اربعین حسینی

جزئیات اعزام دانشگاهیان علوم پزشکی اردبیل به سفر اربعین حسینی

دکتر مهدی رهبر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز ۱۵ مرداد اظهار کرد: پیگیر تهیه بلیط هواپیما برای اعزام دانشگاهیان هستیم ولی با توجه به کمبود پروازهای اربعین حسینی، اولویت اعزام به صورت زمینی تا مرز مهران و از مرز به اردبیل است.

وی تصریح کرد: برای سفر زمینی دانشجویان ۵ میلیون تومان و برای سفر هوایی، ۱۰ میلیون تومان وام از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و دانشجویانی که سال گذشته از این وام استفاده کردند، امسال نمی‌توانند از تسهیلات اربعین استفاده کنند.

دکتر رهبر خاطرنشان کرد: طبق درخواست‌های دانشجویان، موجه بودن غیبت از کلاس کارآموزی و برای اساتید شرکت کننده در پیاده‌روی، جابه‌جایی زمان کارآموزی و کلاس‌ها از معاونت آموزشی پیگیری می‌شود تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: برای کارکنان نیز همانند سال قبل مأموریت بدون مزایا و اجازه مرخصی به مدت ۷ روز بعد از بازگشت از سفر و با بررسی مهر ورود و خروج گذرنامه، در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند؛ همکاران گرامی توجه کنند این شرایط در صورتی فراهم می‌شود که در صورت غیبت، خللی در روند ارائه خدمات درمانی به مردم در بیمارستان‌ها ایجاد نشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت: ۲۵ مردادماه زمان احتمالی اعزام دانشگاهیان است که ۵ اتوبوس ۴۴ نفره برای این کار در نظر گرفته شده است؛ دو اتوبوس برای دانشجویان، دو اتوبوس برای کارکنان بیمارستان‌ها و یک اتوبوس نیز برای کارکنان ستادی است.

دکتر رهبر افزود: ۲۶۴ نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه برای شرکت در مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین ثبت ‌نام کردند که سعی می‌کنیم همانند سال قبل، وام قرض‌الحسنه نیز برای کارکنان بعد از سفر اربعین با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شود.

وی در پایان تصریح کرد: ارائه خدمات به زائرین اربعین صرفا تا مرز مهران و بالعکس بوده و دانشگاه هیچ تعهدی برای زائرین در داخل کشور عراق ندارد.

انتهای خبر/49923/

برچسب ها