20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 4:27 (GMT) 4:27 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
هدفمندی و اثرگذاری اساس فعالیت‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی
سه شنبه 16 مرداد 1403 ساعت 8:14
هدفمندی و اثرگذاری اساس فعالیت‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی

هدفمندی و اثرگذاری اساس فعالیت‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی

محمد شادپور در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه، با تبریک فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) از آن به‌ عنوان یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی یاد می‌کنند، همواره با اعتماد به جوانان و اتکاء بر مدیریت جهادی تلاش کرده تا با ایجاد یک زیست‌بوم نوآورانه و فناورانه در راه پیشرفت و سربلندی کشور قدم بردارد.

وی با بیان اینکه کیفی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی رویکرد اساسی در جهاددانشگاهی است، افزود: جایگاه جهاددانشگاهی به عنوان یک ظرفیت امیدبخش در جامعه تبدیل ‌شده و توانمندیش برای حرکت در مرز علم و تبدیل آن به فناوری‌های کاربردی در صنایع مختلف، به اثبات رسیده است.

شادپور با بیان اینکه هدفمندی و اثرگذاری اساس فعالیت‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی است، گفت: حوزه فرهنگی با توجه به سیاستگذاری‌های ستاد کشور و استان گیلان با نگاه به برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی همچون سند توسعه دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با هدف تدوین و برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان، مدرسان و جهادگران فعالیت می‌کند و سالیانه برنامه‌های متنوعی در قالب طرح‌های ملی هماهنگ، استانی و منطقه‌ای اجرا می‌شوند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان بیان کرد: موضوعات محوری این برنامه‌ها در بخش‌های دینی، اجتماعی، سیاسی، ملی، فرهنگ کار، زیست محیطی و فرهنگ مطالعه به صورت اردو و بازدید، همایش، جشنواره، مسابقه، چند رسانه‌ای، نمایش، نمایشگاه، کارگاه، نشست، طرح مطالعاتی، چاپ و نشر اجرا می‌شوند. این معاونت دارای بخش‌های مختلفی همچون اداره فرهنگی اجتماعی با زیرگروه‌های امور قرآنی، گردشگری و محیط زیست و امور فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: در اداره هنر و رسانه به انجام فعالیت در حوزه‌های هنری و رسانه‌ای، فضای مجازی و طراحی و گرافیک به امور هنری و فرهنگی پرداخته می‌شود، دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی وظیفه مطالعه و پایش مسائل فرهنگی موجود در جامعه را در این معاونت دارد. همچنین مرکز افکارسنجی(ایسپا) مسئولیت انجام پژوهش، پرسشگری و داده پردازی در موضوعات ملی و استانی همچون انتخابات، رضایتمندی شرکت‌های خدمات رسان و غیره را بر عهده دارد.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان ادامه داد: سازمان دانشجویان گیلان با مشارکت دانشجویان استان گیلان و تشکیل کانون‌های فعال با هدف توسعه مهارت‌های دانشجویی در استان تلاش می‌کند تا هم افزایی و تعامل میان دانشجویان را افزایش دهد. دیگر واحد معاونت فرهنگی شعبه انتشارات است که امور چاپ و نشر، بازاریابی، توزیع و فروش کتاب را برعهده دارد. برگزاری مناظرات دانشجویی با موضوعات و مسائل روز اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، اجرای اردوهای ملی ایران مرز پرگهر با هدف آشنایی دانشجویان با پیشرفت‌های علمی و سرمایه‌های علمی کشور از دیگر اقدامات در این حوزه است.

شادپور گفت: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نخستین و تنها خبرگزاری تخصصی قرآن کریم در جهان اسلام با انتشار محتوا به ۲۲ زبان از ظرفیت‌های رسانه‌ای مجموعه‌ جهاددانشگاهی در استان است که روزانه نسبت به پوشش اخبار و رویدادهای استان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه به منظور گرامیداشت این نهاد انقلابی در چهل و چهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، برنامه‌هایی در دست اجرا داریم، گفت: شرکت جهادگران در نماز جمعه رشت، غبار روبی و گلباران مزار شهدا، تجدید میثاق جهادگران با شهدا، دیدار با خانواده معظم شهید دانشجو، دیدار با آیت‌الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان، مسابقه کتابخوانی مولود انقلاب ویژه دانشجویان و مدرسین و جهادگران و خانواده‌هایشان، مسابقه نگارش متن ادبی و خاطره نویسی و شعر با موضوع شعار جهاددانشگاهی «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان»، مسابقه نقاشی ویژه فرزندان جهادگران با موضوع جهاددانشگاهی و آزاد، برگزاری جشنواره ورزشی ویژه جهادگران، اهدای خون جهادگران گیلان از جمله برنامه‌های بزرگداشت سالروز تأسیس نهاد انقلابی جهاددانشگاهی در استان گیلان است.

انتهای خبر/50164/

برچسب ها