20 September-2024 الجمعة - 17 ربیع الاول 1446 جمعه - 30 شهریور 1403 4:38 (GMT) 4:38 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
حضور ۶۰۰۰ فراگیر در آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی گیلان
سه شنبه 16 مرداد 1403 ساعت 9:4
حضور ۶۰۰۰ فراگیر در آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی گیلان

حضور ۶۰۰۰ فراگیر در آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی گیلان

هادی مدبری در گفت‌وگو با آگاه ضمن اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین شبکه آموزشی در سراسر کشور، نگاهی کاربردی به مهارت‌آموزی و نیز آموزش توانمندی‌های به‌دست‌آمده از کسب فناوری‌ها دارد، اظهار کرد: موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان واقع در مسکن مهر رشت در سه مقطع تحصیلی و ۱۵ کد رشته فعالیت دارد.

وی افزود: همچنین ۷ مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت در شهرهای فومن، بندرانزلی، رشت، تالش، لاهیجان، لنگرود و رودسر داریم که مراکز لاهیجان و تالش به تازگی افتتاح شده‌اند، مرکز آموزش کارکنان دولت که مجری برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت ویژه دستگاه‌های اجرایی بوده که خدمات متعددی در حوزه آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان ارائه کرده است.

مدبری با اشاره به دستاوردها در حوزه آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی گیلان تصریح کرد: برگزاری ۲۳ آزمون استخدامی با ۲۴ هزار و ۱۹۶ هزار نفر داوطلب، برگزاری ۱۹۸ عنوان دوره آموزشی ویژه ۷۰۰۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی،  آموزش ۶۰۰۰ فراگیر در قالب آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت نیز از اقدامات شاخص در این حوزه است.

وی افزود: بر اساس تصمیم معاونت سیاستگذاری وزارت اقتصاد و دارایی، جهاد دانشگاهی جزء ۱۴ نهاد حمایتی منابع جزء سه بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ قرار می‌گیرد و این فرصتی برای شبکه بزرگ جهاد دانشگاهی ۳۱ استان کشور است تا بتوانند از فرصت‌های موجود برای کمک به تحقق شعارسال بهره‌مند شوند.

مدبری گفت: با قرار گرفتن نام جهاددانشگاهی در ردیف دستگاه‌های استفاده کننده از بودجه‌های تبصره دو فرصت مناسب برای تکمیل زیست بوم و اکوسیستم آموزش، کارآفرینی و اشتغال در جهاد دانشگاهی شکل می‌گیرد چراکه فرد می‌تواند با کسب توانمندی‌های لازم در مسیر اخذ مجوز فعالیت و کسب وکار قرار گرفته و از تسهیلات لازم بهره‌مند شود.

وی با تأکید بر اینکه کمک به بهبود فضای کسب و کار، توانمندسازی، اشتغال دانش آموختگان از طریق توسعه و ترویج فرهنگ و کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان از جمله ماموریت‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه اشتغال است، تاکید کرد: اقدامات انجام شده در خصوص زیست بوم اشتغال شامل انجام دو طرح با عناوین طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» و طرح «توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» است که طرح «توسعه مشاغل خانگی» به‌طور همزمان در ۳۱ استان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی اجرا شد و در استان گیلان در راستای اجرای این طرح آموزش و توانمند سازی ۲۱۰۰ نفر انجام گرفت.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان تصریح کرد: همچنین طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» از دیگر طرح‌هایی است که با همکاری وزارت کشور و جهاددانشگاهی در سراسر کشور اجرا شد و در استان گیلان حدود ۳۰۰ زن سرپرست خانوار آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

انتهای خبر/50192/

برچسب ها