19 September-2024 الخميس - 16 ربیع الاول 1446 پنجشنبه - 29 شهریور 1403 21:39 (GMT) 21:39 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
معضل اصلی رشته‌های ورزشی توپی نبود سالن است
سه شنبه 16 مرداد 1403 ساعت 16:30
معضل اصلی رشته‌های ورزشی توپی نبود سالن است

معضل اصلی رشته‌های ورزشی توپی نبود سالن است

علی حسن‌پور، امروز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: فدراسیون انجمن‌های ورزشی حدود ۱۷ سال پیش به دلیل جلوگیری از گسترده‌تر شدن بدنه ورزش پایه‌گذاری شد.

او ادامه داد: هیات این فدراسیون در آذربایجان‌شرقی هم تشکیل شد و تمام رشته های انجمن‌های ورزشی در حوزه قهرمانی فعالیت دارند.

حسن‌پور گفت: اکثر رشته های هیات انجمن‌های ورزشی دارای مسابقات منطقه‌ای، کشوری، آسیایی و جهانی هستند. همچنین این هیات دارای ۴ رشته المپیکی شامل راگبی، بیسبال، سافت بال و موج سواری است. ۱۶ رشته از بین ۳۱ رشته موجود نیز در استان فعال‌اند.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان گفت: رشته ماهیگیری نقش اساسی در هیات انجمن های ورزشی دارد. سال گذشته مسابقات کشوری ماهیگیری به میزبانی شهرستان خدا آفرین برگزار شد و امسال هم در صدد برگزاری این مسابقات به صورت بین المللی هستیم.

او بیان کرد: پارکور پرجمعیت‌ترین و پر طرفدارترین و سپک تاکرا پر افتخارترین رشته هیات انجمن های ورزشی استان به حساب می‌آیند. شهرستان مراغه نیز به عنوان قطب سپک تاکرا ایران شناخته می‌شود.

او با اشاره به فعالیت ورزش های هوایی در این هیات گفت: یکی از بهترین سایت های پالاگلایدر ایران را در کشسرا شهرستان مرند در اختیار داریم. ۱۸۴ کیلومتر مسافت طی شده آخرین رکورد ثبت شده توسط خلبان پالاگلایدر استان است که در نوع خود رکورد قابل توجهی محسوب می‌شود.

حسن‌پور گفت: سال گذشته در سایت هوایی ارلان مسابقات کشوری پالاگلایدر را برگزار کردیم و امسال در در صدد برگزاری مسابقات بین‌المللی این رشته هستیم.

به گزارش آگاه، رئیس هیات انجمن های ورزشی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: بک گامون رشته جدیدی است که به رشته های هیات انجمن‌های ورزشی اضافه شده است. متاسفانه در سال‌های اخیر جبهه خاصی مقابل این رشته وجود داشت؛ اما این رشته مورد قبول وزارت ورزش و جوانان و دارای مجوز است.

او با بیان اینکه فعالیت ۱۵ درصد از رشته‌های وزارت ورزش‌وجوانان زیر نظر فدراسیون های ورزشی است، گفت: اصلی ترین معضل هیات استان، فقدان سالن خصوصاً در رشته های توپی است. از شهرداری بابت حمایت از ورزش تشکر می‌کنم، اما تنها خواسته ما  سالن اختصاصی است که فکر نمی‌کنم خواسته چندان بزرگی باشد.

حسن پور عنوان کرد: اداره ورزش و جوانان سالنی ندارد که در اختیار هیات انجمن های ورزشی قرار دهد اما احتمالاً شهرداری بتواند در این رابطه نقش تعیین کننده‌ای ایفا کند.

رئیس هیات انجمن های ورزشی گفت: رشته‌های این هیات جذاب و تازه هستند. یک ورزشکار حتی با ۶ ماه فعالیت در این رشته‌ها قادر به ملی‌پوش شدن است؛ اما اصلی‌ترین دلیل دیده نشدن، فقدان یک سالن یا مکان ثابت است.

انتهای خبر/50305/

برچسب ها