28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 18:13 (GMT) 18:13 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
بناهای تاریخی برای توسعه گردشگری به‌بخش خصوصی واگذار می‌شوند
سه شنبه 14 بهمن ساعت 1:10
بناهای تاریخی برای توسعه گردشگری به‌بخش خصوصی واگذار می‌شوند
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت از بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت: بناهای تاریخی برای توسعه گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، «علی‌اصغر مونسان»، دوشنبه شب در مراسم افتتاح بازارچه صنایع‌دستی در عمارت مبارکی واقع در بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی دارد که باید به خوبی استفاده شود.

وی بافت تاریخی بوشهر را یک قابلیت بسیار مهم برای استان دانست و اضافه کرد: بوشهر در عرصه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید بیشتر شناسانده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یکی از سیاست‌های این وزارت‌خانه را واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری و صنایع دستی حمایت می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به ثبت برخی از بناها و ساختمان‌های تاریخی استان بوشهر در فهرست آثار ملی بیان کرد: بافت تاریخی بوشهر دارای ۳۸ هکتار است.

«محمدحسین ارسطوزاده» با اشاره به افتتاح بازارچه صنایع دستی به مساحت ۶۶۵ مترمربع در بافت تاریخی بوشهر گفت: در این بازارچه کارگاه‌های تولید، عرضه و فروش صنایع‌دستی با اشتغال ۳۵ نفر فعال شده است.

همچنین با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم‌نامه مرمت، احیا و بهره‌برداری از عمارت حاج رئیس در محدوده اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر منعقد شد.

عمارت تاریخی حاج‌رئیس در محدوده اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر قرار دارد و برای احیا و واگذاری آن به بخش خصوصی در اختیار مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفته است.

بنای حاج رئیس بزرگ‌ترین بنای تاریخی بوشهر است و دارای چهار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا با پنج حیاط و ۵۰ اتاق است.

بنای حاج رئیس در دهه ۶۰ در طرح توسعه بندر بوشهر در محدوده این بندر قرار گرفت و اکنون برای مرمت، احیا و تجهیز آن در اختیار مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/5131/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار