16 September-2024 الاثنين - 13 ربیع الاول 1446 دوشنبه - 26 شهریور 1403 19:11 (GMT) 19:11 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تامین اجتماعی شعبه آستارا پس از رشت، دارای بیشترین راننده بیمه شده در گیلان
شنبه 20 مرداد 1403 ساعت 11:16
تامین اجتماعی شعبه آستارا پس از رشت، دارای بیشترین راننده بیمه شده در گیلان

تامین اجتماعی شعبه آستارا پس از رشت، دارای بیشترین راننده بیمه شده در گیلان

حسین خرمی نیا روز شنبه ۲۰ مرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه با بیان اینکه با افزایش ۱۸۰ نفری بیمه شدگان اجباری تحت پوشش در سه ماهه اول سال جاری نسبت به پایان سال ۱۴۰۲ و رسیدن تعداد افراد این گروه به ۷۴۱۱ نفر، شاهد رشد ۲.۵ درصدی در این گروه بودیم، اظهار کرد: ۲۵ درصد از بیمه شدگان اصلی شهرستان آستارا را نیز دارندگان قراردادهای مشاغل آزاد با جمعیتی افزون بر ۳۷۲۰ نفر تشکیل می دهند که در این گروه پس از شهرهای رشت، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود، رودسر و صومعه سرا، بیشترین تعداد استقبال کنندگان از بیمه‌های مشاغل آزاد را در سطح استان گیلان داریم.

وی با اشاره به فرهنگ بالای بیمه‌ای و ماهیت گردشگری و توریستی شهرستان مرزی بندر آستارا و فضای بازار و شغل در این منطقه، افزود: بخش قابل توجهی از شهروندان در قالب کسب و کار در بازارچه‌های منطقه فعالیت دارند.

رئیس اداره تامین اجتماعی آستارا، ادامه داد: در نیمه دوم سال جاری این تعداد از ۴۰۰۰ نفر فراتر رفته و با گسترش ضریب نفوذ طرح بیمه خانواده ایرانی به ویژه در گروه‌های زنان خانه دار و دانشجویان امیدواریم بتوانیم در راستای ماموریت اصلی سازمان یعنی گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف و تعداد بیشتری از افراد جامعه گام برداریم.

خرمی نیا با تاکید بر اینکه نزدیک به ۱۹۰۰ نفر بیمه شده راننده با سهم ۱۲ درصدی از مجموع بیمه شدگان اصلی از گروه‌های بزرگ تحت پوشش در شهرستان محسوب می‌شوند، افزود: تامین اجتماعی شعبه بندر آستارا پس از رشت دارای بیشترین تعداد بیمه شدگان راننده در سطح استان گیلان است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش ۱.۲ درصد رشد داشته، خاطر نشان کرد: در خردادماه امسال افزون بر ۴۶۳۰۰ نفر از جمعیت شهرستان آستارا در زمره افراد برخوردار از خدمات و تعهدات این سازمان بوده‌اند که این رقم بیانگر رشد یک درصدی نسبت به اسفندماه سال گذشته است.

رئیس اداره تامین اجتماعی آستارا با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰۰۰ نفر شامل ۳۲۵۰ بازنشسته، افزون بر ۲۴۰۰ بازمانده و ۲۷۳ از کارافتاده جامعه مستمری بگیران تحت پوشش در شهرستان آستارا را تشکیل می‌دهند، از پرداخت متوسط ماهانه ۵۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به این گروه خبر داده و گفت: ۸۶ نفر نیز از تامین اجتماعی آستارا مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

خرمی نیا، اظهار کرد: بیش از ۲۵۰۰ کارگاه صنعتی، تولیدی، صنفی و خدماتی در حوزه عمل تامین اجتماعی آستارا قرار دارند که ۱۴۷۰ مورد آنها دارای بیمه شده بوده و ماهانه نسبت به ارسال لیست حق بیمه اقدام می‌کنند.

رئیس اداره تامین اجتماعی آستارا، گفت: کارفرمایان آستارایی بیش از ۵۱ میلیارد تومان به تامین اجتماعی شعبه آستارا بدهکار هستند.

انتهای خبر/51343/

برچسب ها